Gå til innhold

Snuppa på fire måneder har fått vannkopper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storebror har nettopp hatt vannkopper, så jeg gikk og ventet på det. I dag oppdaget jeg første vannkopp, og iløpet av et par-tre timer har det poppet opp flere, så nå er jeg helt sikkert på at det er vannkopper. Hun har bittelitt forhøyet temperatur (37.7 mot 36,5 til vanlig)... Bør jeg ha henne under oppsikt i natt, type vekke osv, eller ville dere bare latt henne sove?

Hun har drukket godt med melk i dag, og virker ikke spesielt plaget egentlig.. Hvordan ville dere forholdt dere til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg hadde ikke gjort noe før hun evt hadde blitt plaget av vannkoppene. Får hun feber over 38,5 hadde jeg kanskje gitt henne paracet, eller hvis hun har ubehag. Men jeg kan gi et tips for å tørke ut vannkoppene, og det er potetmel. Har brukt det på begge mine, og det har funket kjempebra. Prøvde hvitvask på eldste, men det ble faktisk verre, så fikk tips om potetmel. Absolutt og anbefale.

God bedring til jenta di.

Skrevet

Gutten min hadde det da han var 2,5mnd og det gikk veldig bra!han hadde få prikker og virket ikke særlig plaget i det hele tatt:-) de to som var større var litt mer plaget og prikkete..hører folk sier det er lettere jo yngre de er. Vet ikke om dette er fakta,men stemte med mine:-)

Du kan vel sjekke litt ekstra til henne da,så føler du deg tryggere:-D

Skrevet

Her fikk storesøster det da hun var 4 uker gammel. Hun ble smittet av et søskenbarn stakkar. Hun hadde ikke noe særlig med feber, men vannkopper overalt. Vi brukte også potetmel som hun over her sier, og det funker veldig bra!

Jeg lot henne sove når hun ville, men jeg vekket henne ikke.

Skrevet

Her fikk lillesøster det av storebror da hun var 9 uker gammel. Hun hadde heller ikke særlig feber med var FULL av vannkopper overalt, i ørene, på øyelokket, i rumpa, masse i lysken, ja hele kroppen var dekket. Men hun var merkelig nok lite plaget, litt survete en natt men ellers ammet og sov hun som vanlig.

Jeg ringte og snakket med barnelegen på helsestasjonen jeg da, ble litt bekymret siden hun var så lita, men han sa det ikke var noe problem i det hele tatt. Om hun ble veldig plaget av kløen kunne jeg få et kløstillende middel på resept, men om hun hadde det greit var det bare å la det gå sin gang.

Legen sa at faren for ettersykdommer var litt større når de var såpass små, så når koppene var tørket ut og ungen frisk skulle vi være obs på feber og nedsatt allmenntilstand. Ble ungen syk rett etter vannkoppene skulle vi ringe lege med en gang.

Gikk helt fint her altså, jeg lot henne sove å mye hun ville. Søvn helbreder og da slipper de unna kløe og ubehag en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...