Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hvilke smertelindringer kan man få da? jordmor sa jeg ikke kunne få epidural . Merker jeg gruer meg litt ,vet barnet blir stort ..
Karma! Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Jeg fikk epidural hvertfall. Hadde KS med nr 1 og vanlig fødsel med nr 2. Aldri hørt noe om at man ikke kan få epidural pga man har hatt KS?
thessi og lillemor Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Jeg fødte vaginalt for 5 uker siden, med førstemann ble det ks. Jeg fikk epidural og det var aldri snakk om at jeg ikke kunne få det. Dette var på Rikshospitalet og tror de vet hva de driver med der altså
magica fra tryll Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Har hatt 2 fødsler etter ks. Fikk epidural ved den siste. Ikke noe problem i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Hvorfor kan du ikke få epidural? Mange finner forøvrig god smertelindring med varme dusjer og/eller massasje fra partner, lystgass eller f eks akupunktur. Her kan du lese litt mer: http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/normalt-forlop/smertelindring-under-fodselen-2669.html
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Har også hørt det med epidural, er visst fordi man da ikke vil kjenne noe ved en livmorsruptur. Virker som det varierer litt fra sted til sted/lege til lege..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Har også hørt det med epidural, er visst fordi man da ikke vil kjenne noe ved en livmorsruptur. Virker som det varierer litt fra sted til sted/lege til lege.. Ja det var det jordmor sa til meg , så rart det er så forskjell på det da. Kanskje man kan få epidural i ulike doser eller? at man kan få litt lissom? hmm. hi
Galskapens overhode Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Aldri vært snakk om å ikke få epidural. fått 2 ganger etter keisersnitt.
Mrs. Kaizer Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Det tror jeg ikke stemmer. Jeg hadde ks første gang og fikk epidural 2 gang. Var aldri noe snakk om at jeg ikke kunne få det da. Har født 2 ganger til etter det også. Da trengte jeg ikke epidural, men det var aldri noe snakk om at jeg ikke kunne få det hvis jeg trengte det.
Kamomille Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Har også hørt det med epidural, er visst fordi man da ikke vil kjenne noe ved en livmorsruptur. Virker som det varierer litt fra sted til sted/lege til lege.. Ja det var det jordmor sa til meg , så rart det er så forskjell på det da. Kanskje man kan få epidural i ulike doser eller? at man kan få litt lissom? hmm. hi Ja, epidural-dosen kan tilpasses hver enkelt kvinne og type fødsel. har man hatt KS før, er de gjerne litt forsiktig med å sette for sterk epidural:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå