Gå til innhold

Dere som var kvalme i starten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sjans for at det gir seg før 12 uker? Jeg er bare 6 + 3 og er så utrolig kvalm! Har ferie nå, men aner ikke hvordan jeg skal klare å fungere på jobb (bhg) om et par uker dersom det ikke letter litt. Damen på apoteket ville ikke selge meg ingefær uten resept fra lege i tilfelle det kunne gjøre skade på spiren. Har sea band som jeg ikke er helt imponert over. De tar litt, men langt i fra alt.

Hva gjorde dere mot kvalme?

Når gav det seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som hjalp for meg var å spise lite og ofte, og ikke stresse! Jeg var veldig kvalm, og det varte vel frem til uke 16 for min del, og fortsatt innimellom etter det. Kastet ikke mye opp, kun hvis jeg hadde en timeplan jeg måtte følge og ble LITT stresset.

Hvis jeg våknet på natten måtte jeg spise da også, en yoghurt, en banen, kjeks eller noe annet lite..

Skrevet

var forferdelig kvalm med første.. ( Jente) Stemte bra at det ble jente så kvalm som jeg var;) Lå gjerne rett ut i senga til kl 19 på kvelden med kvalme når jeg var sykemeldt. Blir du ikke bedre er det bedre å ta ut en uke eller to med sykemelding. Kan du ikke få reisesyketabletter etc på resept? Det fikk jeg hos legen min. Er gravid igjen og nå hjelper det å spise og sove mye ( har ikke barnet mitt her, så da kan jeg sove så mye jeg vil). 8 uker på vei nå.

Ritz kjeks, knekkebrød, og banan hjelper her.. Og iskaldt vann!

Skrevet

Jeg var kvalm frem til uke 14.

Jeg tok ingefærtilskudd, men vet mange er skeptiske.

Prøv ingefærøl istedet, mindre mengder, men det funker til en viss grad.

Skrevet

Det hjalp veldig med akupunktur!

God bedring!! Forferdelig å være kvalm :(

Skrevet

Jeg var kvalm frem til jeg var passert 4 1/2 mnd. Nesten 5 mnd.

Det var ikke annet å gjøre for meg, enn å passe på at jeg sov kl.23 om kvelden, ellers kastet jeg opp. Aner ikker hvorfor. Og ikke spise senere enn i 17-18 tiden for da var det ikke noe mat i magen til å kaste opp morgenen etter, som gjorde at jeg kastet opp sjeldnere.

Ellers var det bare å vente på bedre tider for min del.

Skrevet

Hos meg ga kvalmen seg over natta i uke 9. Hadde da vært kvalm døgnet rundt siden uke 5. Prøvde også ingefærte, noe som hjalp litt, men helt kvalmefri ble jeg ikke.

Men ingefær på resept? Mangt man skal springe til legen for og vis meg den legen som skriver ut det og som i det hele tatt tror på at det funker.

Nei, det tar jeg på eget ansvar.

Det er såvidt jeg vet ingen holdepunkter for at det er mer skadelig enn andre ting som skal hjelpe mot kvalme.

Skrevet

Godt å se at kvalmen gav seg tidligere hos noen! Da er det håp for meg også! Vil være 9 uker på vei når jeg begynner igjen på jobb. Har ikke lyst å være sykemeldt med tilvenninger og slikt.

HI

Skrevet

Jeg var kvalm til jeg var over 5 mnd på vei, så for meg gav det seg ikke.

Var ikke sykemeldt da, for jeg spydde ikke, var bare kvalm 24 timer i døgnet. Spiste veldig lite, gikk i salte kjeks o.l. gikk ned i vekt og var skikkelig pjusk. Ble sykemeldt da jeg kom til uke 27, da fikk jeg ikke lov å jobbe lenger, mye pga vektnedgangen..

Skrevet

Første gang var jeg kvalm til 20 uker.

Andre gang ga det seg etter uke 10 :)

Skrevet

te(sort te),grønne epler og isbiter hjalp meg litt til å få væske i meg,hadde litt vannis også,ellers kom alt opp igjen......spydde fra dag 3.(etter eggløsning) til 5 mnd inn i svangerskapet......

Skrevet

Jeg fikk phenergan fra legen så jeg skulle få i meg mat, til gjengjeld sov jeg nesten hele dagen av de og jobb var uaktuelt. Kvalmen ga seg litt over uke 12. Denne gangen er jeg bare litt kvalm og det er helt overkommelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...