Gå til innhold

Krykker ved bekkenløsning, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisveiser!

Jeg har pådratt med en heftig bekkenløsning, og klarer ikke lenger

å bevege meg noe særlig uten hjelp. Jeg har sterke smerter som sitter i venstre side av korsryggen sånn type hele tida, og ofte sprer den seg over korsryggen og ned i halebeinet og tidvis ned i venstre lår og bein.

Jeg snakket med jordmor, og hun mente krykker, evnt. en rullestol (!) kunne være til hjelp for meg i tillegg til behansling, så hun anbefalte meg å dra videre til fastlege. Nå har det seg sånn at vi nettopp har flytta, og jeg har ikke fastlege her før 1.august (termin 6.sept), og derfor kan det bli tuklete med henvisninger til behandling. Det er også ventetid på offentlig behandling i min kommune, og jeg har jo bare knappe ni uker igjen (hurraa!).

Fikk nummeret til et par private fysioterapeuter, og de går ut i ferie nå. Heheee.. Nuvel.

Altså, rullestol er uaktuelt - det blir bare pes i hverdagen. Krykker derimot, det funker sånn greit for meg. Jeg har henta meg et par, og selv om det er smertefult alikevel, så får jeg i alle fall rettet meg opp og belastet det høyre beinet og resten av rygg/hofter på en fornuftlig måte.

Poenget mitt er det at jeg ikke har konsultert en spesialist om denne krykkebruken, og lurer på om dere har noen erfaringer?

Tenker at det er sunn fornuft og lurt å benytte seg av krykker, siden det hjelper meg noe, men det kan jo være at det er noe jeg ikke har tenkt på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, huff, bekkenløsning er ikke noe godt! Jeg har hatt bekkenløsning i hele svangerskapet, og begynte tidlig hos fysioterapeut, gikk på krykker en periode på 3 uker, da hadde jeg så vondt som du har nå, klarte ikke og sitte skikkelig, ikke stå eller gå noe særlig, var helt avhengig av krykker for å kunne bevege meg rundt i huset.

Så hvis det hjelper og gå med krykker så bør du absolutt bruke de. Ta det med ro og hvil mye, den eneste måten jeg klarte og hvile på var å ligge på rygg med en stor pute under knærne, da hadde jeg ikke vondt.

Jeg kjøpte en piggball hos fysioterapeuten som jeg brukte og massere setet, korsryggen og ryggen med og det hjalp veldig. Mulig de har sånne baller på sportsbutikkene. Men ville absolutt anbefalt deg og få en time til fysioterapeut, kanskje legene på legevakten har mulighet til og skrive ut en henvisning til fysioterapeut til deg?

Skrevet

jeg brukte dette med nr to sammen med bekkenbelte. jeg følte i alle fall at det hjalp meg. masse god bedring!! slapp av så mye du kan!! er ikke noe kjekt å føde med store bekkensmerter!! så gjør det du kan for å være best mulig til fødselen :-):-)

Skrevet

Jeg har også sterk bekkenløsning og har god erfaring med bruk av krykker. Klarer meg ikke uten! Fått de anbefalt av både fysio, kiropraktor og jordmor så det er nok helt trygt å bruke:-) Vil også på det sterkeste anbefale deg å prøve akupunktur. Det eneste som har gitt bedring hos meg de siste ukene. Blir satt i gang om to uker pga bekkenet, er da i uke 39. Ønsker deg god bedring og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...