Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Er sjokoholiker og colafrelst, elsker kaker, boller og coockies... Nå skal jeg altså prøve meg på kost uten karboh. Yakk, sliter med søtsuget allerede på dag en... Noen som har søte tips?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Dette kommer aldri til å gå bra med den innstillingen. Det er unaturlig for mennesker å spise masse søt mat. Søt mat er dessuten jævlig kvalmt. Jeg spiser aldri noe søt mat. Hvis man lar være å spise det føler man heller ikke noe behov for det. Du bør klare å venne deg helt av med det på et par uker. Sånne kunstig søte ting er forresten ofte vel så usunne som vanlig sukker.
Von Hertelhofen Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 På helsekosten har de noen fantastisk gode sjokolader. Husker ikke hva de heter, men de er små, lange og tynne, som kvikk lunsj. De er søtet med maltitol, og det er ikke det verste søtemiddlet. Nam!
Boulengerina Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Alt søtstoff som slutter på ol/tol osv øker blodsukkeret på samme måte som sukker, slik jeg har forstått det.. Men det skader ikke tennene, feks.. Det lureste du gjør er å prøve å venne deg av søtsuget. Men du kan søke etter lchf-bloggen. Der har de mange gode oppskrifter:-)
Eeniemeenie Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Er sjokoholiker og colafrelst, elsker kaker, boller og coockies... Nå skal jeg altså prøve meg på kost uten karboh. Yakk, sliter med søtsuget allerede på dag en... Noen som har søte tips? Piska kremfløte med bringebær og litt søtningsmiddel. Men spiser du riktig og nok fett skal søtsuget forsvinne..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Eller så kan du lage funlight gele! Inneholder ingen kalorier, og er veldig lett å lage. 2,5 dl funlight (jeg bruker bringebær), en pakke (10 stk) gelatinplater, 7,5 dl vann. Til vaniljesaus kan du ha magerkesam som du blander med litt sukrin og vaniljepulver. Ellers kommer du til å ha søtsug de neste dagene, du bør nok bare stå i mot
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Det er de første dagene som er verst. Etterhvert går det over, men du kan jo spise ting med søtstoff til det verste suget har gitt seg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Toro lettkakao, Cottage cheese med kanel og sukrin, bær... Stikk innom Fotballfrues blogg for inspirasjon til lavkarbobakst, hun lager jo stadig snacks og kaker etc på lavkarbo..
BikkjeBisk Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bruker å lage med en kopp med kaffe, heller på fløte å stevia! Det blir SYYYKT godt! Smaker kakao av en eller annen grunn Drikker en sånn vær morgen jeg
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Takk folkens! Dere er da ikke så værst:-) Fint å få litt tips, for etter svaret til #1 bestemte jeg meg tvert for å holde ut på pur f. Skal sies at jeg aldri har prøvd dette før, og forkunnskapen er nok litt tynn, men viljestyrken har det aldri vært noe å si på. Er bare realistisk. Jordbær er vel ok? Kjøpt ei stor kurv nå, og fløte:-)
Summerheat85 Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Bringebær er bedre enn jordbær karbomessig sett.. anbefaler også sukrin melis til å lage krem av, og på lavkarbo.no er det et forum med oppskrifter på kaker og snacks..anbefaler forresten en suksessterte som finnes på nett..er skrytt opp i skyene av alle, og den er fantastisk god! Vi bruker forresten å lage fromasj av geleen til eldorado og bruk tagatesse som sukker i bakst, så slipper du unna den kalde ettersmaken som vanlig sukrinsukker har
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Melon/jordbær/bringebær osv m/mager vaniljekesam. Syltetøy av for eksmpel rabarbra m/sukrin og kanel, godt på cottage cheesen. Melk m/kakaopulver og sukrin. Eggedosis m/sukrin og frukt. Isbiter, frossne blåbær, sukrin, litt kanel eller kakao eller det du liker og lag smoothie. Light brus..ikke så sundt da.. Ville heller valgt mager vaniljekesam til jordbærene enn fløte, vet "lavkarboere" ikke fokusere så mye på fett men..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Gikk på lavkarbo noen uker i vår, og søtsuget forsvant helt etter et par dager! Jeg elsker sjokolade og cola og sånt jeg også, men det var ingenting av det som fristet! Var helt fantastisk! Raste ned 10 kg på en mnd Har en pause nå, men begynner igjen etter ferien. Da er det siste innspurt! 10 kg til og jeg er veldig fornøyd Ellers har jeg desverre ikke noen råd til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå