Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? og gjør det noe om jeg ikke kommer opp i antall proteiener jeg bør ha? Som igår kom jeg opp i 104, men burde ha 120?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Du bør iallefall ikke kommer for langt under det anbefalte nivået av proteiner, for da risikerer du å miste altfor mye muskelmasse. Det er liksom derfor man spiser så mye proteiner på dette da, slik at man unngår det. Og det er også derfor du bør legge inn styrketrening.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Ok. Skal klare å komme meg opp til 120 g proteiner om dagen. Men hvor mye gram fett og karbo er maks inntak i løpet av en dag??
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? og gjør det noe om jeg ikke kommer opp i antall proteiener jeg bør ha? Som igår kom jeg opp i 104, men burde ha 120? Selvfølgelig gjør det noe. Klarer du ikke å spise nok proteiner kunne du jo like godt tatt en vanlig sultekur med minimalt med karbohydrater. Det er jo det høye proteininntaket som er spessielt med kuren. Klarer du ikke det mister du muskelmasse raskt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Takk for svar:) Men lurer fremdeles på hva man ble ligge på i karbo og fett. Igår kom jeg opp i 20 g karbo og 11 gram fett. Blir dette for mye eller er det ett greit sted å ligge ? Hi
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren Stemmer dette her. Jeg går og på dietten, har gått ned MASSE
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren Takk for at du sa ifra angående proteiner , har jo misforstått det:s så bare for å sjekke at jeg forstår rett så må jeg ha 150 g proteiner i meg når målvekten min er 60, altså 2,5x60 = 150?. Hva spiser du i løpet av en dag siden du har så lite karbohydrater? Tar gjerne imot mat tips? Spesielt frokost tips:) Hi
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren Stemmer dette her. Jeg går og på dietten, har gått ned MASSE Hvor lenge har du gått på denne og hvor mye har du gått ned? Gi meg litt motivasjon:) Og ett spørsmål til, hvor ofte bør man ha en oppkarbings dag? Skal gå på denne til 6 august, altså 5 uker. Er 71 kg og vil helst ned til 60. Og da er det slik at Man skal spise 5-6 karbohydrat pr kg du veier eller pr kg til målvekten i løpet av 6 timer( i følge fitnessbloggen) Hva spiser man da? Kan jeg f.eks spise spaghetti? Taco? Er ett glass cola greit? Ble litt usikker nå, trodde jeg hadde forstått dette opplegget. Lest gjennom fitnessbloggen flere ganger og googlet psmf. Håper dere snille damer vil hjelpe meg Hi
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Dytter fordi jeg også er litt usikker på dette med de dagene man har spisedag/ oppkarbingsdag. Er det da lov å spise hva man vil av mat ?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Dytter fordi jeg også er litt usikker på dette med de dagene man har spisedag/ oppkarbingsdag. Er det da lov å spise hva man vil av mat ? Man bør begrense fettinnhold, spesielt usunt fett. Oppkarbing betyr altså ikke at du kan hive innpå ørten poser med potetgull og 4 store sjokolader feks. Det er mer snakk om at du kan spise en fin baguette med syltetøy til frokost, kanskje kose deg med mors kjøttkaker til søndagsmiddag og feks en pose snackajacks eller en god fruktsalat. Sitert fra http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/ "Den beste måten å avbryte dietten på er med en spisedag – men ikke gå amok med masse junkfood og godteri. Jeg vil heller anbefale deg å spise fokusere på mye karbohydrater og lite fett…noe som dessverre begrenser matutvalget litt. Nå kan du spise masse frukt og bær igjen, ris (ikke brunris) og riskaker (Snack-A-Jacks med barbecue, eller vanlige riskaker med kanel), potet og for de som tåler hveteprodukter (mange gjør ikke det) – finbrød, bagels og baguetter med syltetøy eller annet godt pålegg. Serveres sammen med litt kjøtt, kylling eller proteinshaker – men strengt tatt er ikke proteininntaket så kritisk akkurat i denne korte perioden for karbohydrat-oppfylling. Spis til du er mett, og gjenta det samme noen timer senere. Etter dette kan du unne deg litt sukkerbasert godteri, men begrens deg litt og spis det kun etter at du har fått i deg de andre måltidene."
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Det står forøvrig også retningslinjer ang oppkarbingsdager og hvor ofte- alt etter form og vekt- på disse sidene, samt på fitnessbloggen sine sider. Jeg får ikke til å kopiere inn teksten her, det blir bare seende helt fjernt ut, så anbefaler å gå inn og lese på sidene selv
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 På den linken du lå ut står det : Studier og praktiske eksperimenter har vist at vi bør innta 2.5g protein per kg kroppsvekt per dag på denne dietten. Mens en over her sier at det er 2,5 g protein pr kg av målvekten, altså hvis jeg vil ned til 60 kg så skal jeg spise 2,5x60= 150g protein. Hva er rett?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 (endret) På den linken du lå ut står det : Studier og praktiske eksperimenter har vist at vi bør innta 2.5g protein per kg kroppsvekt per dag på denne dietten. Mens en over her sier at det er 2,5 g protein pr kg av målvekten, altså hvis jeg vil ned til 60 kg så skal jeg spise 2,5x60= 150g protein. Hva er rett? Hei igjen, sovnet på sofaen hehe Det står veldig misvisendes i artiklene, les inne på dette forumet her så får du mange bra tips fra de som har drevet med dette lenge, spes "the little engine that could" har masse erfaring med denne dietten http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/page-163#post-378477. Men ja, det stemmer at det står forskjellig, men les inne her så blir du klokere Det skal være 2,5 * målvekten din ja Her er forresten ei side inne i forumet du kan se at du skal gange målvekten og ikke din reelle vekt:) http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/page-161 Endret 4. juli 2012 av Mine ♥ ♥ ♥
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren Stemmer dette her. Jeg går og på dietten, har gått ned MASSE Hvor lenge har du gått på denne og hvor mye har du gått ned? Gi meg litt motivasjon:) Og ett spørsmål til, hvor ofte bør man ha en oppkarbings dag? Skal gå på denne til 6 august, altså 5 uker. Er 71 kg og vil helst ned til 60. Og da er det slik at Man skal spise 5-6 karbohydrat pr kg du veier eller pr kg til målvekten i løpet av 6 timer( i følge fitnessbloggen) Hva spiser man da? Kan jeg f.eks spise spaghetti? Taco? Er ett glass cola greit? Ble litt usikker nå, trodde jeg hadde forstått dette opplegget. Lest gjennom fitnessbloggen flere ganger og googlet psmf. Håper dere snille damer vil hjelpe meg Hi Sånn som jeg gir meg ikke selv oppkarbingsdager, fordi jeg har veldig høy fettprosent og ikke trenger det mer enn kosen i seg selv. Men det står masse om det i artiklene som ligger på nettet. Men på en oppkarbingsdag som er ca hver 7-14dag, så starter du dagen mildt. Husk at du skal prøve å få i deg så liiiite fett som mulig også på denne dagen, ikke usunt altså som mange tror Og heller ikke sukker Mange spiser psmf hele dagen unntatt et måltid
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 Hvor mange gram proteiner bør jeg få i meg om dagen? Leste ett sted at man skal ha 2,5 g pr kropps kg, på fitnessbloggen står det at de med middels fettprosent skal ha 1,7 g pr kg. Hva er rett? Er 1.65 og 71 kg. og hvor mange karbo og fett får dere i dere om dagen? I går så mitt inntak slik ut: Proteiner 105g ( bør være 120 hvis jeg følger 1,7 pr kg) Karbohydrater 20g Fett 11g Kcal 601 Høres dette greit ut? Nei, det du skal ha i deg er 2,5* MåLVEKTEN DIN, altså veier du 90 kg nå og vil ned til 60 så ganger du 60 med 2,5, da får du proteinene dine. Alt er greit så lenge du ligger innenfor 20 gram fett og 20 gram karbs. Jeg pleier å ligge mellom 8-10 gram fett og ca 6-8 gram karbs. Jo mindre jo bedre så lenge du får i deg proteinene. Om du ikke klarer å få i deg nok, så er det ikke vits i å gå på kuren Takk for at du sa ifra angående proteiner , har jo misforstått det:s så bare for å sjekke at jeg forstår rett så må jeg ha 150 g proteiner i meg når målvekten min er 60, altså 2,5x60 = 150?. Hva spiser du i løpet av en dag siden du har så lite karbohydrater? Tar gjerne imot mat tips? Spesielt frokost tips:) Hi Eksempel: Frokost: kyllingfilet 250gram Tomat rå, 130 gram Agurk 50gram løk 18 gram Lunch: Tunfisk 220 gram Agurk 100gram Middag: kylling 250 gram isbergsalat 50 gram tomat 100 gram løk 20 gram Kvelds: kylling 100 gram Sånn ca, spiser og blomkål og brokkoli imellom altså hehe
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 og ut fra de få innleggene deres her kan jeg med sikkerhet si at dette er et mislykket prosjekt. Ingen klarer å snu fra en "feit" og dvask livvstil til bare å spise kjøtt og å trene styrke. Ikke over tid hvertfall.. lykke til!!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 Hehehe, jo det kan det så absolutt Det er jo ikke en gjør-dette-i-noen-uker-bli-for-evig-tynn diett, det er ingen kurer! MEN, er man innstilt på å følge oppsettet etter endt kur er det svæææært få som faktisk går opp i vekt igjen. Seff spiser man fett så det tyter ut av ørene etter endt kur il man da gå opp i vekt igjen, det sier seg selv..og da følger man ikke retningslinjene. Dette er en hard diett, men jeg personlig har ingen problem what so ever å følge reglene her, man må være innstilt på det selv som alle andre kurer Jeg har selv sett så store vekttap så jeg har ingen problemer med å se at dette fungerer veldig bra
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 og ut fra de få innleggene deres her kan jeg med sikkerhet si at dette er et mislykket prosjekt. Ingen klarer å snu fra en "feit" og dvask livvstil til bare å spise kjøtt og å trene styrke. Ikke over tid hvertfall.. lykke til!! For min del er dette et av de enkleste oppleggene jeg har vært borti, siden man spiser seg veldig mett, og derfor ikke fyser på alt mulig. Men på sikt spiser jeg selvsagt mer karbo enn det man skal på dette opplegget- og jeg trener faktisk også mye mer enn det man skal på PSMF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå