Gå til innhold

Nok med 2 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått 2 hærlige jenter med 2 års mellomrom:)

Jeg har alltid ønskt meg maange barn, har alltid likt godt barn.

Men nå kjenner jeg att jeg kanskje ikke har lyst på flere.. att jeg har nok med de 2.

Mannen min sier han ikke vil ha flere.

Men samtidig er jeg usikker alikevel.. Hva viss det skjer noe med den ene, sånn att den andre blir igjen alene? Men jeg kan jo ikke gå å tenke sånn heller...

Er mange positive sider også med å "bare" ha to... :-)

Flere her som har bestemt seg for att de ikke vil ha mer enn 2 barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss er det ikke aktuelt med flere, venter nr to nå.

Det får være måte på katastrofetenking,med tanke på ulykker. Men på den andre siden tror jeg og at tre er et fint antall. Blir en annen kjemi i en gruppe på tre..

Vi er for gamle, har nok med det vi ha, usikkert med jobb osv...

Defor er to passe for oss.

Hadde situasjonen sett anderledes ut så hvem vet?

Skrevet

Vi skal ikke ha flere enn to. Syns det har vært greit med bare en og jeg, men det er en som har veldig lyst til å bli storebror. Det blir han i begynnelsen av august...:)

Skrevet

Vi har ikke så stor plass å bo på, og heller ikke den beste økonomien.. så det er også en av grunnene..

Skrevet

For meg er 4 aktuelt. Vi har 2 nå og nr 3 kommer snart. Men ser helt klart fordeler med å bare ha 2. Særlig mtp bil, ferier osv er det helt klart enklest med 2 barn. Men for meg er det langt viktigere å få flere barn, for jeg ser at vi har kapasitet til å ta oss av flere, samt at jeg ønsker at barna mine skal kunne ha flere søsken å prate med/dele ting med når de blir eldre. Men man vet jo aldri, kanskje de ikke får et så altfor nært og godt forhold allikevel...

Jeg har valgt å få to tette først, så ventet jeg noen år, slik at jeg ikke skulle slite meg helt ut.

Skrevet

Vi har èn nå, og håper at vi kan få èn til (er prøvere på tredje mnd nå). Noe mer er uaktuelt for oss. Vi har dessverre ingen hjelp fra familie eller venner ang barnepass, så det merkes jo at vi aldri har god tid til bare oss voksne mtp å pleie kjærligheten. Men ett barn blir litt for lite altså...

Det er mange grunner til at vi stopper på to barn, b la da vi ønsker at barna skal kunne utfolde seg i flere aktiviteter/idrett, og ikke bare måtte velge èn aktivitet, fordi ellers går ikke kabalen opp. Vi vil også ha mulighet til å hjelpe alle med lekser, ha råd til tannreguleringer, førerkort samt å kunne hjelpe dem med f eks å stille som kausjonister til huslån.

Jeg er mer gira på to barn enn mannen min; han er enebarn og har aldri savnet søsken; tvert imot elsket han oppmerksomheten han fikk fra sine foreldre. Han er likevel den mest snille og gavmilde personen jeg vet om <3

Skrevet

Jeg ønsker meg tre barn. Har to søsken selv, og de har betydd enormt mye for meg. Synes en familie med to barn er "liten" liksom... Og vi har plass, ressurser og økonomi til tre.

Men spørs om jeg får med meg mannen...

Skrevet

Jeg har akkurat de samme tankene som deg hi. Før jeg fikk barn tenkte jeg at jeg ønsket tre, så fikk vi to og nå slites jeg mellom at det er perfekt med to og lysten på tre. Veldig vanskelig. Jeg er ikke i tvil om at jeg mener flere søsken er bra for barna, men så er jeg bare redd hverdagen da skal bli for slitsom. Veldig greit nå som vi har et fang til hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...