Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

Har en på snart 1 år. Sniker meg inn her for høre hva dere som har noen som har fyllt 1 år gjør. Hva spiser de små? Min lille spsier middag og brødskiver osv, det er jo greit. Men pleier å gi han fruktglass til dessert eller mellommåltid. Men på fruktglasset så står det 6mnd. Er det dumt å gi han det når han er såpass stor? Har akkurat startet å gi han vanlig yoghurt og ikke sånn baby nestle yoghurt som han har fått før. Disse forskjellieg "flaskene" med smoothie/fruktmos har han ikke dreisen på, blir bare gris så må uansett gi det med skje, derfor har jeg syntes at fruktglass har ært greit. Har prøvd å gi han fersk frukt som melon, eple, banan osv, men han spiser så veldig lite av det... kan ikke kalles mellommåltid det lille han spiser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 14 mnd, og hun er kresen. Men, hun spiser det hun liker av middag, som vil si kun pølse, pasta, ris. Ellers spiser hun brødskive, youghurt, fruktmos i sånne 4 pk og poser, banan, grøt.

Jeg bryr meg ikke noe om hva slags alder det står på fruktmosen eller grøt. Hun spiser det hun liker enten det står 4 mnd eller 12 mnd på.

Skrevet

Gutten min er 13mnd og altspisende :)

Han spiser de samme middagene som vi spiser. Brødskive med leverpostei/prim/smørost etc. Grøt av og til.

Av frukt så spiser han fesk frukt som jeg kutter opp i mindre biter (plukker fra fatet og spiser selv) også får han fruktglass. Frukglassene liker han uansett hvilke alder som står på pakken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...