Jill85 Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Lurer på om noen har erfaringer med å handle vogn fra utlandet? Tenker litt om det er "trygt", hvor mye andre har betalt i frakt, toll osv. Og evt. hvor andre har handlet og kan anbefale
Eliane Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 jeg handlet på babyjungle.nl med første,og skal bestille derifra når neste kommer. er ikke toll på vogner,men du må betale mva (25%) butikken trekker av 19% i prisen,som er nederlandsk mva. pakker til norge koster 60 euro i frakt. de er veldig gode på service. understellet på vogna fikk en knekk (vogna var da 3 år gammel) jeg tok bilder og sendte de på mail. fikk nytt understell uka etter. anbefaler de.
Celcius73 Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Fikk nettopp ei TFK joggster twist fra Kiddies.de Vogna kom på under ei uke og sparte ca 3000kr på å kjøpe den derifra. Betalte med paypal og fikk 3% avslag for det. Og de trekker ifra den tyske momsen som er på 19%. Betalte 39 euro for frakt med DHL. Så langt veldig fornøyd med servicen. Men håper jo det ikke blir krøll med evt. reklamsjoner.
tre håpefulle Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Jeg handler mye på E-bay. Er det noe jeg skal kjøpe i Norge, så sjekker jeg e-bay først. Bl,a tommee tippee produkt. Selges i Norge for dobbel pris av det en får kjøpt på e-bay inkludert frakt. Jeg har aldri opplevd å måtte betale toll/mva for noe jeg har kjøpt på e-bay. Kjøpt kjempegode amme BH-er i 100% bommul. Ja, jeg liker rett og slett godt å handle fra utlandet! =D
AngryBird Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Har ikke handla så mye stort fra utlandet, men vil bare tipse om tollvesenets tollkalkulator:) Om du sitter og lurer på hva det du har lyst til å handle kommer til å koste med evt toll og mva så er det bare å putte det inn i kalkulatoren så vet du akkurat hva du ender opp med å betale Da er det enkelt å sammenligne med priser i norske butikker:)
Celcius73 Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Jeg handler mye generelt fra utlandet, men da holder jeg meg stort sett under 200kr grensa. Man kan få mye for 200 og mindre om man bare bruker litt tid
Jill85 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2012 Supert!! Takk for mange kjekke svar:) Dette skal eg få bruk for:)
*minime* Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Jeg kjøpte vogn på kiddies24.com. ble mye billigere enn i norge. Bare vogna kommer seg på 10000 her, men jeg fikk vogna,stelleveske,fotpose,2stk regtrekk å en koppholder for 6500 ink tollavgifta,moms og frakt. Men man må bestille i god tid, her tok d 2,5mnd før vogna ble sendt fra tyskland. Å ei uke i frakt. Men vert å vente når man betaler så lite :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå