Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Fikk påvist sukker i urinen for en måned siden, og måtte på sykehuset og teste såkalt glukosebelastning. Fikk helt normale prøver, og pustet lettet ut... Ikke noe tegn til svangerskapsdiabetes! Nå har jeg fått sukker i urinen igjen, og må teste på nytt:( så kjipt.... Spiser ikke mye godteri, og har " kun" lagt på meg 7 kg så langt ( 28 fullgåtte uker), så kan egentlig ikke tro at jeg har diabetes... Men kan jo ta feil.... noen som har erfaringer å dele her? Takknemlig for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk påvist sv.sk.diabetes i uke 30, og jeg hadde ingen antydning på sukker i urin. Og jeg spiste MYE sukker..! Veldig rart, syns jeg, men helt normalt ifølge jordmor.

En venninne av meg fikk påvist sukker i urin, og da mente jordmor at det skyldtes at hun hadde spist litt sjokolade kvelden før. Fikk beskjed om å komme med ny urinprøve et par dager senere, og den var helt fin.

Selv om du ikke spiser mye sukker er det mye rart som forhøyer blodsukkeret. Hvis du for eksempel spiser en frukt før du legger deg kan nok det slå ut på urinprøven som tas neste morgen.

Skrevet

Jeg fikk påvist sv.sk.diabetes i uke 30, og jeg hadde ingen antydning på sukker i urin. Og jeg spiste MYE sukker..! Veldig rart, syns jeg, men helt normalt ifølge jordmor.

En venninne av meg fikk påvist sukker i urin, og da mente jordmor at det skyldtes at hun hadde spist litt sjokolade kvelden før. Fikk beskjed om å komme med ny urinprøve et par dager senere, og den var helt fin.

Selv om du ikke spiser mye sukker er det mye rart som forhøyer blodsukkeret. Hvis du for eksempel spiser en frukt før du legger deg kan nok det slå ut på urinprøven som tas neste morgen.

Ok, da krysser jeg fingrene for at alt er i orden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...