MillaMed2 Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Det får meg til å slappe av. Absolutt ikke full.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Ja jeg syntes vel egentlig det, Så lenge det ikke er noe du MÅ ha for å slappe av..
Von Hertelhofen Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Ja, hvis du ikke skal på jobb i morgen da? Kos deg!
♣ Christiane ♣ Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Bedre med et glass hver kveld, en en treliters på lørdagskvelden.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Om du trenger det for å slappe av syns jeg at det blir feil. Men jeg syns ikke det er noe galt i å ta 1-2 glass vin noen ganger i uken om man vil det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Nei, hvis du trenger det hver kveld har du et problem. Å "trenge" alkohol hver kveld tyder pÅ at du sliter med noe. Du ligger ogsÅ helt i grensen mot farlig mye alkohol pr uke, selv om du aldri drikker mer enn disse en til to glassene. Sansynlig vis har du ikke tatt noen skade av alkoholinntaket til nÅ, men du stÅr i fare for Å fÅ et skikklig problem. Bedre Å gjøre noe med det nÅ enn om noen År nÅr du muligens har blitt alkoholikker.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Ja, hvis du MÅ ha dem. Nei, hvis ikke. Men hvor gÅr grensen? Moren min drikker et par glass vin hver kveld og selv om hun blÅnekter sÅ er jeg ganske sikker pÅ at hun er avhengig av dem. Det er liksom uansett hvor sliten hun er og gjerne vil gÅ og legge seg sÅ mÅ hun bare sitte ned og hive innpÅ et par glass. Dersom du ikke er avhengig nÅ er det jo en reell fare for at du kan bli det...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Nei, det er ikke ok med 1-2 glass vin hver kveld. Det er for mye, er ikke sunt, tyder på at du har et problem av noe slag og setter et dårlig eksempel..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Ja, hvis du MÅ ha dem. Nei, hvis ikke. Men hvor gÅr grensen? Moren min drikker et par glass vin hver kveld og selv om hun blÅnekter sÅ er jeg ganske sikker pÅ at hun er avhengig av dem. Det er liksom uansett hvor sliten hun er og gjerne vil gÅ og legge seg sÅ mÅ hun bare sitte ned og hive innpÅ et par glass. Dersom du ikke er avhengig nÅ er det jo en reell fare for at du kan bli det... Ble feil her nÅ... AltsÅ: Ikke ok hvis du MÅ ha dem. Ok hvis ikke
Gjest sandyBay1 Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Kommer ann på hvor stort glasset er Nå som det er ferie, så ere vel greit å nyte livet & sommern (øøhhh....) Men så lenge en skal på jobb dagen derpå, så ville jeg ha vært forsiktig.
Gjest sug lut Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Ser flere av dere snakker om forsiktighet om en skal på jobb dagen etter - seriøst? På ett glass vin? Ett glass vin er det man drikker i lunsjen.
Gjest sandyBay1 Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Ja gjør faktisk det. Har en nabo som begynte med ett til to glass vin, som igjen ble til enda flere. Som igjen førte til at h*n ble tatt dagen derpå og skal sone 45 dager... Sann kan det gå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Om du drikker 2 glass hver kveld er jo det 14 glass i uka. Og det er ganske mye... Det er noen flasker vin, det. Og ja, det er for mye om du MÅ ha de. Klarer du deg en kveld eller 5 uten?
mammakatten Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Jeg ser ikke noe problem i å ta seg ett glass vin om dagen, og om de har alkoholproblemer så klarer de stort sett ikke stoppe ved ett eller to glass.
Eliane Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 jeg ser ikke problemet der i det hele tatt. hadde jeg ikke vært gravid,så hadde jeg selv kost meg med et glass eller to på kvelden etter at lillepia var i seng. blir jo ikke full av så liten mengde. (så lenge det er normalstørrelse på glasset da..) mitt drikkemønster er slik at om sommeren så er det kanskje litt opptil hver kveld,men høst/vinter/vår så er det mer sjelden. vet ikke hvorfor,men det er noe med sommerkvelden. føler jeg har et sunt forhold til alkohol,og liker ikke å bli berusa. har ikke vært på fest/byen full på flere år. vært ute å spist middag,delt en flaske vin,tatt noen øl osv,men ikke den festinga som tidligere, før barn..
BellaSuz Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Ja gjør faktisk det. Har en nabo som begynte med ett til to glass vin, som igjen ble til enda flere. Som igjen førte til at h*n ble tatt dagen derpå og skal sone 45 dager... Sann kan det gå. Ja for sånn går det nok i 99 % av tilfellene rundt omkring? Jeg tror 99% av tilfellene faktisk klarer å holde seg til det ene glasset jeg, de aller aller fleste nordmenn er ganske fornuftige av seg, det er bare dibbere og regjeringen som tror det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Anbefalt maksgrense for alkoholinntak for kvinner er 11 enheter i uka.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Jeg personlig ville ikke drukket alkohol daglig. Men, i utgangspunktet er det vel ikke skadelig med ett glass hver dag. Du sier imidlertid at det får deg til å slappe av. Hva skjer hvis du ikke tar det glasset, tenker du mye på det da? Tror du bør være litt forsiktig så du ikke utvilkler avhengighet. Det kan faktisk være en hårfin linje her mellom å drikke hver dag fordi man velger det selv, og det å drikke fordi man "må", og man kan utvikle problemer over tid uten at man merker det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå