Mrs. Zoidberg Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Nytt barnehageår nærmer seg, og med to barn som vokser fort trenger jeg å merke myyye klær før august. Jeg har tidligere bestilt strykelapper, men det er så kjedelig å stryke på og det tar så lang tid. Så lurer på å bestille klistremerker, men holder de seg på klærne? Hvor bestiller dere kloke damer fra?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har bestilt en del merkelapper fra askeladden. Men sliter litt med at de faller av etter kort tid, vet ikke hvorfor, for jeg følger oppskriften... har også prøvd å stryke de på varmere/lengre, og kortere. Begge deler er mislyket. Men lengre gir likevel bedre resultat enn de to alternativene. Men da blir merket litt deformert. Men har gått til innkjøp av stempel også, prøvd det bare en gang, men det så veldig fint ut. Hvis du skal klistre på klistrelappene på klær så må du klistre de på vaskeanvisningen, hører folk som gjør det, men er vel begrenset hvor lenge det holder.
Gjest mphs Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Jeg kjøper fra http://www.heramb.no/bestilling.php
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Jeg bestiller fra navnelapper.no. Strykelapper og klistrelapper. Klistrelappene holder en vask eller to før de faller av, bruker de av og til som nødløsning hvis jeg ikke rekker å stryke. Jeg har bare et utvalg klær som brukes i barnehagen jeg, da slipper jeg å merke kreti og pleti.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 I bokhandelen har de noe som heter tøymerketusj, en litt tynn tusj gjort ekstra motstandsdyktig mot vaskemidler og umulig å vaske eller slite vekk. Kjøper du tre slike tusjer og har en på kjøkkenet, en i gangen og en på badet merker du klærne etterhvert. Veldig enkelt å greit. Det aller meste av barnetøy har nå en hvit lapp inni til å skive navn på. Om du "må ha" merkelapper er det et tips å bruke rettetangen på strykelappene, da fester de enkelt og greit.
Mrs. Zoidberg Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2012 Hmm okei.. Takk for svar, synes den strykingen er drepende kjedelig, men vil gjerne ha slike lapper. Alt, helt ned til sokkene skal jo merkes så tusj funker ikke så bra da. Har bestilt strykelapper fra Askeladden tidligere og det har fungert fint, hadde bare håpet på at klistrelapper kunne fungere på klær Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Jeg merker ikke sokker altså, kjøper stort sett billige bomullssokker og tåler om et par eller to blir borte i løpet av et barnehageår, har likevel aldri opplevd at noen har blitt borte. Dyrere sokker som ulvangsokker o.l. skriver jeg initialene til ungene på med tusj og det fungerer i massevis, har aldri blitt borte noen av de heller. Har fire barn og aldri brukt noe annet enn tusj, tror aldri vi har mistet så mye som en t-skjorte.
Mrs. Zoidberg Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2012 Takk for svar igjen. Bruke rettetang var jo superlurt, takk for tips. Også det å bare ha et visst utvalg klær til barnehageklær, smart! Plutselig ble arbeidet rundt det mye enklere, hehe HI
Mrs. Zoidberg Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2012 Jeg merker ikke sokker altså, kjøper stort sett billige bomullssokker og tåler om et par eller to blir borte i løpet av et barnehageår, har likevel aldri opplevd at noen har blitt borte. Dyrere sokker som ulvangsokker o.l. skriver jeg initialene til ungene på med tusj og det fungerer i massevis, har aldri blitt borte noen av de heller. Har fire barn og aldri brukt noe annet enn tusj, tror aldri vi har mistet så mye som en t-skjorte. Nei altså, kan sikkert avse noen par sokker, men ja tenker spesielt på ullsokker ol takk for tips. De starter i ny barnehage nå så vet ikke hvor mye plagg som har tendens til å forsvinne. Gikk greit i forrige bhg, selv om vi mistet noe til tross for merking.
Mrs. Zoidberg Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. juli 2012 Jeg kjøper fra http://www.heramb.no/bestilling.php Takk for tips holder disse seg greit på etter x antall vask?
marianne3108 Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har brukt vevde navnebånd fra sabo.no, er veldig fornøyd med dem
Gjest mphs Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Jeg kjøper fra http://www.heramb.no/bestilling.php Takk for tips holder disse seg greit på etter x antall vask? Ja jeg syns de holder seg veldig bra.
eva1 Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Har bestilt meg stempel fra navnestempel.no. Ikke testa enda, og ser ikke for meg at det vil funke på ullklær osv, men den ideen med slettetang var jo super. Synes det er et ork å rigge seg til med strykejernet. Men har nesten bare dyre ullklær og sokker som brukes i barnehagen(da vi bor i en våt og kald landsdel), så her merkes alt.
lille sprelle Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Bruker strykepålapper når jeg må. Skriver i alt annet med merkepenn. OGSå SOKKER! Vi har fått vedlig gode tilbakemeldinger på at alt vi sender med til barnehagen er merket (inkludert leker og kosedyr, sykkel osv). Det ligger stadig en haug med klær i en kasse med spørsmål om hvem som eier ting. Det må jo være mer slitsomt å lete etter ting enn at de havner på barnets plass "helt av seg selv". Har sett at det finnes stemlper nå, og da blir jo ikke jobben stor!
Mrs. Zoidberg Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. juli 2012 Åjåj, takk for flere gode svar HI
:o) :o) :o) Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Jeg merker kun med tusj. Er så raskt og enkelt. Har ikke brukt noe tid på det, men merket de etterhvert som barna bruker klærne og jeg ser de ikke er merket, da blir alt merket til slutt Sokker merker jeg ikke. Hjemmestrikkede klær, syr jeg initialene i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå