Gå til innhold

Hvordan går navnedebatten hos dere? :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Her har vi diskutert navn en stund, men ikke noe er sikkert enda!

Mini på 4 år deltar også og kommer med høylytt latter hvis hun ikke syns noe om navnene, har også kommet med eget forslag som ikke vi voksne er helt med på :)

 

Jeg har tenkt navn lenge, men for noen kvelder siden kom også han skikkelig på glid! Han leste igjennom en navnebok og kom med 2-3 nye forslag :)

 

Hvordan er det for dere andre oktobermammaer?

Er navn(ene) klare? Mannen delaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er navnene vært ferdig lenge før vi ble gravide og mannen har deltatt hele tiden :) Er arvenavn fra begge sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt alternativene klare etter vi fikk vite på UL at vi skal få en jente. Det er to klare navn, jeg heller mot det ene, samboer mot det andre. Men vi er enige om å vente til vi har hilst på henne. Jeg synes begge er nydelige, så det vi ikke bruker kan gjerne være alternativ til neste jente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har vi klart fra forrige gang, da det viste seg at det var en gutt som kom ut.

 

Guttenavn har vi 3-4 av hvor jeg har en helt klar preferanse på ett av dem og mannen på et annet. Men jeg tror vi begge kan være med på de forslagene som står på listen nå.

 

Jeg har nok vært den ivrigste i disse diskusjonene, men mannen min syntes også det er gøy. Men det er vanskelig hvis men skal ta hensyn til alt mulig før man bestemmer seg. Og kanskje vi ombestemmer oss før oktober er her?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fire alternativ klare da vi fikk forrige, men merkelig nok så er ingen av de som ble igjen på topp nå som vi venter en jente til ;)

 

Blir spennende å se hva vi ender opp med alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en gjennomgang med hver vår liste rett etter at vi fikk bekreftet at det er en jente. Mannen min hadde 10 navn på listen, jeg tre, hvorav han hadde to av mine på sin liste. Har vinglet veldig frem og tilbake mellom de to navnene. Det ene navnet er et navn som har vært i begges familier, men er på ti på topp listen. Det andre navnet har jeg likt best, men begynner å tvile nå som mannen min er i tvil. Han synes plutselig ikke navnet er så fint lengre. Hadde en navnediskusjon igjen da vi var på ferie og kom vel frem til at vi må møte henne først. Men jo mer jeg tenker over det, jo mer hyggelig synes jeg det er å ta det første slektsnavnet videre. Har også funnet ut at man lett blir lurt av "navnetoppen", i vår kommune var det 4 stk med det navnet i fjor, er på 7 plass på navnetoppen. Med 10 barneskoler ser jeg ikke helt problemet med at totalt 4-5 heter det samme det årskullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg Charnelle, hvis dere har ett slektsnavn som tilfeldigvis er på navnetoppen så burde ikke det bety så mye for dere. særlig om ikke det er noe problem der dere bor :)

 

Vi prøver å styre unna navnetoppen, men de blir også veldig mye brukt i vårt distrikt... heller ingen av våre favoritter som er på topp ti :)

Vingler mellom dobbeltnavn og enkelt fordi storesøs har dobbelt... var tilfeldigvis det som passet henne best. Tror nok ikke navnet blir bestemt før nurket har hilst på oss! Håper bare vi har noen favoritter å velge imellom til den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er navnet i boks... pappa'n fikk bestemme. Jeg har to fra før som jeg bestemte navnene på. Synes derfor han skulle få det siste ordet, ettersom dette er hans første baby og forhåpentligvis den siste (ihvertfall med meg). Men skal si det at jeg ikke er negativ til navnetvalget hans. Og det uttales likt både på norsk og svensk, noe som var viktig for oss. Ettersom pappa'n er svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Navnet har vært bestemt siden før vi visste kjønn :) Var mitt forslag, og begge to elsket det med en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...