Gå til innhold

Hva gjør dere når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

DU selv er syk og har barn.

Drar du ut og leverer i barnehage??

Jeg har vært hjemme fra jobb idag pga feber og diare, og blir hjemme imorgen da jeg selv arbeider med barn.

Idag klarte jeg ikke å levere jenta å bhg, siden jeg ikke har bil og må gå til bhg for å levere.

Hva gjør dere andre som må levere i bhg uten hjelp fra andre når dere selv er syke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var syk i vinter ( sånn skikkelig) hadde jeg bihulebetennelse og høy feber, holdt jeg jenta hjemme siden jeg selv ikke greide å gå ut. Måtte faktisk reise hjem til mine foreldre for avlasting, og det hjalp veldig! Har ikke hatt bil i år, men skal vel skaffe det til høsten. Så da kan jeg kjøre henne i bhg om jeg klarer det :) Har du ikke en barnefar som kan stille opp på slike dager?

Skrevet

Ja, det gjør jeg...

Skrevet

jo men han finnes desverre bare i hjertet og de fleste av mine tanker.. Savner han sårt, døde da jenta var 5mnd gammel :(

noen dager skjønner jeg fortsatt ikke at han faktisk er borte for alltid og ikke bare på tur.. men men

tilbake til saken, føler jobben "ser" meg om jeg leverer henne i bhg, noen på ferie eller at sjefen tilfeldigvis kjører forbi..

Skrevet
jo men han finnes desverre bare i hjertet og de fleste av mine tanker.. Savner han sårt, døde da jenta var 5mnd gammel :( noen dager skjønner jeg fortsatt ikke at han faktisk er borte for alltid og ikke bare på tur.. men men tilbake til saken, føler jobben "ser" meg om jeg leverer henne i bhg, noen på ferie eller at sjefen tilfeldigvis kjører forbi..

Så trist!.. Har du familie i nærheten som kan stille opp da, for deg og barnet ditt? å levere barnet til barnehage er vel ikke ulovlig når man er syk vel. Ikke det å dra til apoteket eller legen heller :) Da kan man gå hjem å hvile seg ut litt slik at man har litt energi å hente til barnet kommer hjem igjen. Ville iallefall gjort det, om du ikke er så syk at du ikke klarer da. Evt bestill en taxi slik at du slipper å gå:)

Skrevet

her når både jeg og mannen lå rett ut.. begge kastet opp. da kom min mor ned og hjalp til.

ellers hadde nok en av oss fått stått opp. og bytta på å sove.

vi er alltid syk i helgene vi.. kjipt

Skrevet

Jeg hadde nok levert, nettopp fordi jeg trengte avlastingen mens jeg var syk. Tror nok enhver arb. giver vil forstå dette. Er jo ikke bare bare og være syk og ha ett veldig friskt og opplagt barn som vil ha både oppmerksomhet og krever ett visst aktivitetsnivå ;-)

Skrevet

De gangene jeg har vært ordentlig syk og ikke klart å komme meg ut av huset, så hadde jeg gutten hjemme. Har ingen nær familiemedlemmer som bor i nærheten og far kunne ikke stille opp. Så da holdt jeg like godt gutten hjemme og lot han leke alene på gulvet, mens jeg lå på sofa og slappet av.

Skrevet

DU selv er syk og har barn.

Drar du ut og leverer i barnehage??

Jeg har vært hjemme fra jobb idag pga feber og diare, og blir hjemme imorgen da jeg selv arbeider med barn.

Idag klarte jeg ikke å levere jenta å bhg, siden jeg ikke har bil og må gå til bhg for å levere.

Hva gjør dere andre som må levere i bhg uten hjelp fra andre når dere selv er syke??

Er jeg frisk nok til å klare gåturen til og fra så leverer jeg, vet jeg at jeg ikke klarer det ringer jeg til den lille familien vi har og ser om de har mulighet for å gjøre det for meg, om de ikke gjør det så må de være hjemme.

Men er jeg så syk at jeg ikke kan levere selv har de det egentlig best i bhg. For jeg har to små og yngste er diagnose barn og veldig krevende

Skrevet

Er nok bare jeg som tuller litt i hodet med dette ja.. Følte bare at sjefen ikke trodde på meg når jeg ringte å sa at jeg var syk idag.. Det kom som kastet på meg, var i bra form helt til igår kveld. Da ble jeg uggen og det bare brøt løs:(

Jobber selv i bhg og føler ikke for å smitte andre som snart skal på ferie :(

Så får håpe det går over imorgen og at jeg r tilbake på jobb på torsdag..

Løper ikke til legen med feber og diare akkurat..

Skrevet

Jeg tar meg sammen, hiver inn en paracet eller 2, og kjører til bhg. Er for meg bedre å gå ut i 20min for å levere han, enn å ha han hjemme en hel dag. Har en ekstremt aktiv 2åring som ikke passer sammen med en syk mor.. :P

Diare eller oppkastsyken er litt verre da, da vet jeg ikke hva jeg hade gjort. Propp i rompa kanskje.. :P

Er det noen du kjenner som kan levere han for deg, eller kjøre dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...