Tyttebærsyltetøy Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Denne uken har jeg ferie og ungene i barnehage... Føler meg litt slem egentlig. Men huset trenger en grundig opprydning og vask, og det holder hege på med. Tak, vegger, vinduer og kjøkken. Rydder boder og skap. Føler det er godt å få tatt det skikkelig. Helgene ellers liker jeg å være sammen med ungene, ikke vaske hus utover vanlig helgevask. Er i full jobb. Barna får tre uker sommerferie. Men i tillegg har vi hatt en uke på Mallorca i begynnelsen av juni, et par ekstra dager i fri i forbindelse med pinsa, fri hele påsken og hele jula... I tillegg tenker vi en langhelg i Danmark til høsten... Mannen har bare 2 uker ferie i sommer pga jobbytte, og de ønsker vi å ha sammen alle fire... Bør jeg ha dårlig samvittighet for vaskeuken min? Barna er 3,5 og 5 år om det har noe å si...
Tuddilidu Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Overhode ikke! Vask i vei og nyt resten av ferien med barna dine!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Nei, jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet Men hadde nok tatt det rolig på morgenen og evnt hentet litt tidlig. Nyt og kos deg, husarbeid kan være god avkobling det også!
Frenzia Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Spør du seriøst om du burde ha dårlig samvittighet for at ikke du lar ungene kjede seg hjemme i skjørtene dine mens du vasker hus? Eller, misfortstår jeg noe her?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Kos deg og stå på med god samvittighet! Sånn har vi som jobber turnus det hele tiden:-) Pleier å levere i ti-tiden når jeg har fri jeg, og hente litt tidlig, men får gjort utrolig mye på noen timer:-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Nei, barna har det bedre i barnehagen enn en stresset mamma som skal styre med dette når de er hjemme Du kommer til å få det så mye bedre når huset er ryddig og nyvasket, og du kan nyte en ferie uten å tenke på det senere! Jeg kunne fint gjort det samme, men ville ikke hatt barna hele dagen der fra 8-4. Kunne fått kost seg hjemme på morgenen og blitt hentet litt tidligere.
Gjest Morn du Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for det! Tenk så kjedelig det ville vært for de om de skulle være hjemme med deg mens du rydder og vasker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå