Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Vi har så godt som aldri barnevakt, men det hender vi har barnefri noen timer når vårt barn er med andre hjem fra skolen, eller han er i bursdagsselskap. For meg er dette en sjelden anledning til å få gjort ting som det kan være vanskelig å få tid til ellers, f.eks. handling, rydding i skap og boder osv. For mannen min derimot, er det bare én ting som gjelder, og det er sex. Jeg synes det er så unødvendig å bruke akkurat denne tiden på dette, det har vi jo uansett tid til på kvelden, etter leggetid. Ting som handling kan vi ikke utsette til da, siden butikkene er stengt. Han blir litt sur av det, selv om han egentlig forstår, men det går heldigvis over. Hva er noen timer barnefri for dere? Hva gjør dere?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Hvis jeg hadde fått barnefri nå, så hadde jeg benyttet anledningen til å sove. Har en baby som liker å være oppe på natten. Men før han kom så prioriterte jeg det samme som deg, dvs rydde i skap, storhandle eller forefallende ting i huset.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Med noen timers fri rekker vi da både sex og andre ting Nå er det sjeldent vi har bre noen timer. Enten ar vi ikke barnefri, eller så har vi en hel dag/helg. Nå hadde vi fri i helgen som var, og den gikk stort sett med til å gå i butikker for å finne baderomsmøbler, fliser, gulv, farger på maling osv (vi bygger hus) av ting som er umulig å få gjennomført med fire unger på slep. Dette på dagtid altså. Kvelden ble jo noe helt annet, men kan nevne boblebad, vin, biff osv
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Hehe. Hadde det vært barnefri en hel kveld, eller en hel helg, hadde vi glatt fått tid til både mine og hans ønsker. Men i løpet av sju år har vi faktisk aldri hatt barnefri en hel kveld.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Har nesten aldri barnefri, men bruker ofte barne-tv-halvtimen til å ordne ting i hjemmet. Utrolig hva man får gjort på 30 minutter, altså. Handle gjør jeg fast en kveld i uka etter at barna har lagt seg. Lurer på hvor du bor dersom butikken er stangt etter at barna har lagt seg. Alle steder har vel matbutikker som er åpne til minst 22?
Eeniemeenie Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 rydde, trene, sove litt når det er snakk om timer.. Nå har jeg (dessverre) to uker uten barn her, og jeg kjeder meg Håper på litt jobb:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Hehe. Hadde det vært barnefri en hel kveld, eller en hel helg, hadde vi glatt fått tid til både mine og hans ønsker. Men i løpet av sju år har vi faktisk aldri hatt barnefri en hel kveld. Ehm.. Dere har ETT barn på 7 år, og du får ikke tid til å rydde i boder osv uten å ha barnefri? Eller misforstår jeg helt nå? Uansett, med mindre det er noe vi må ha unna, så foretrekker jeg egentlig å slappe av når vi/jeg har barnefri. Lese bok, ta et langt bad el.
Studine mevik Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Hvis det er snakk om noen få timer så ville jeg nok ihvertfall ikke brukt tiden på å handle for det klarer jeg fint med de to små på slep. Rydde i skaper kan gjøres når de har lagt seg på kvelden. På enkelte dager ville jeg nok vurdert å slappe av på sofaen med mulighet for en liten lur og andre dager kan jeg heller ta en skikkelig treningsøkt uten å bli avbrutt. Er vi hjemme begge to så benytter vi selvfølgelig anledningen når huset er tomt
Ikkesåallerværst Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Litt forskjellig. Trener sammen ( vi er ingen sprekinger, men veldig hyggelig de gangene vi har gjort det). Handling som innebærer mye kikking. Rydding i bod. Maling. Sex. Leser. Kino. Vi har hatt greit med barnevakt til eldste, men yngste er bare to måneder, og han har jeg bare vært borte fra 1,5 time. Bare vi får dem til å sove samtidig, og før midnatt, så skal vi ha sex
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Hehe. Hadde det vært barnefri en hel kveld, eller en hel helg, hadde vi glatt fått tid til både mine og hans ønsker. Men i løpet av sju år har vi faktisk aldri hatt barnefri en hel kveld. Ehm.. Dere har ETT barn på 7 år, og du får ikke tid til å rydde i boder osv uten å ha barnefri? Eller misforstår jeg helt nå? Uansett, med mindre det er noe vi må ha unna, så foretrekker jeg egentlig å slappe av når vi/jeg har barnefri. Lese bok, ta et langt bad el. Joda. Det er klart det går an, men det er bedre å gjøre det når vi har barnefri. Litt grundig rydding på steder med mye rot har en tendens til å bli litt bråkete, så jeg vil helst ikke gjøre det etter at han er sovnet. Kan godt ha han med på handletur også, men det blir fort langdrygt for ham når vi er ute for å handle "kjedelige" ting, som klær, sko eller ting til huset. Derfor er det greit å handle slikt når han er hos en venn, så kan vi ta oss god tid.
Eliane Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Vel,nå har jeg barnefri i kveld, og til nå har jeg rydda i roteboden (stur alt inn der....) og skifta på senger,vaska hele soverommet,rydda alle skuffer og kommoder på gang og soverom.. Nå er bekkenet misfornøyd,så jeg setter meg og venter på greys... Blid og fornøyd!
det er berre mordi Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Minst mulig. I dag lå jeg vannrett på verandaen i lite klær og drakk kaffe og leste en god bok, mens solen gjorde meg litt mindre hvit. Fantastisk!
me_87 Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Når jeg har barnefri bare noen timer så går det med til praktiske ting som å få gjort ting i huset,eller andre praktiske ting utenfor huset som lettere å få gjort uten å ha med babyen. Nå skal vi ha barnefri hele kvelden til helgen å da skal vi ut å spise og se en film på kino etterpå Kjekt å komme seg litt ut av huset når vi først skal ha barnevakt Endret 3. juli 2012 av me_87
lille-line Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Vi har kun hatt fri når vi har måtte på personalmøte(vi har bestandig personalmøte samtidig,fordi vi jobber under samme avdeling) -utenom dette, har vi ikke hatt barnevakt på 2 år...men....vi har heldigvis en del fri sammen på dagtid fordi vi jobber døgnvakter-begge 2, og di 2-3 døgnene vi har hjemme samtidig i uka, da er vi hjemme hele døgnet-liksåm....så forde om vi ikke har barnevakt, har vi en del tid til overs mens gutten er i barnehagen... mens gutten er i barnehagen eller sover på kvelden, går tida til byggeprosjeker, handling(av ting utenom mat), husarbeid, avslapning på verandaen eller badekaret og kos sammen vi har eneste moren min 1,5 time unna her, så vi ringer ikke hvis vi ikke Må-liksåm...også fordi hun jobber fullt 8-16 hver dag, så da vil vi ikke spørre så lenge vi ikke må... resten av familie og slektninger bor i andre landsdeler :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå