Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Lurer på om det er fler enn meg som har lettere for å skjemme vekk barnet sitt, siden det ikke er søsken inne i bildet? Er alenemamma, og datteren min får veldig mange ting. Hun er allerede blitt "kravstor" i klesbutikker og ønsker seg gjerne skjørt og dilldall hun ser inne i butikker. Så rett før hun dro på ferie fikk hun en sesong med en dvd hun ønsket seg veldig, pluss et skjørt og nye t skjorter, selv om jeg eeegentlig ikke hadde planlagt å kjøpe henne det. Skal slutte å skjemme henne sånn bort, vil ikke ha en bortskjemt unge egentlig. Men veldig vanskelig siden jeg ser hvor glad hun blir for saker og ting når jeg kjøper henne det og hun kaller mamma for snill.. Lurer på om det er flere enn meg? Hun får ikke ekstravagante jule eller bursdagsgaver altså..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Nå har jeg fire barn og ikke ett, men jeg skjønner godt hva du mener likevel (håper det er ok at jeg svarer?) Man har lyst til å gi barna sine hele verden enten man har ett eller fire, eller sikkert ti også... Det er nok bare det at det kan være enklere å gjøre det med bare ett fordi det rett og slett er billigere. Dersom jeg vil skjemme bort ett av barna med nye klær, så føler jeg jo at jeg bør kjøpe noe til de andre tre også, og plutselig blir det fryktelig dyrt... Samme med leker osv. Så blir nok en mer naturlig begrensning der ja, og tror helt klart at det er "lettere" å skjemme bort barnet når man bare har ett av dem
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Lurer på om det er fler enn meg som har lettere for å skjemme vekk barnet sitt, siden det ikke er søsken inne i bildet? Er alenemamma, og datteren min får veldig mange ting. Hun er allerede blitt "kravstor" i klesbutikker og ønsker seg gjerne skjørt og dilldall hun ser inne i butikker. Så rett før hun dro på ferie fikk hun en sesong med en dvd hun ønsket seg veldig, pluss et skjørt og nye t skjorter, selv om jeg eeegentlig ikke hadde planlagt å kjøpe henne det. Skal slutte å skjemme henne sånn bort, vil ikke ha en bortskjemt unge egentlig. Men veldig vanskelig siden jeg ser hvor glad hun blir for saker og ting når jeg kjøper henne det og hun kaller mamma for snill.. Lurer på om det er flere enn meg? Hun får ikke ekstravagante jule eller bursdagsgaver altså.. Ja, jeg er alene med 1 barn. Er blitt bevisst på at jeg skjemmer henne litt bort på enkelte områder. Hender at hun får ting hun praktisk talt ikke trenger Men heldigvis, har jeg likevel klart ¨å unngå at hun er blitt ufordragelig bortskjemt, slik som gjerne barna av noe av vennene mine er. Blir ikke noe pes i butikken hvis jeg nekter henne noe hun har lyst på, som hun egentlig IKKE trenger. Og jeg passer alltid på å forklare henne hvorfor hun ikke kan få akkurat det plagget eller den leken.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Sikkert flere som gjør det. Jeg gjør det IKKE. Er alenemamma til en liten gutt. Har ganske grei økonomi og kunne nok brukt en del mer penger på han, altså kjøpt mer leker/til han. Liker at han er ordentlig kledd. Med det mener jeg at han har bra utstyr enten det er vinterdresser, sko e.l. Kjøper ikke det dyreste, men allikevel bra og alt nytt selvfølgelig. Men gir han absolutt ikke alt han peker på. Fokuserer mye mer på lek, kos og kjærlighet uansett hvor klisje-aktig det høres ut. Han er en veldig fornøyd og harmonisk liten gutt som ser ut til å ha utviklet både god selvtillit og god selvfølelse, noe jeg ser på som svært viktig. (Og som jeg også mener kan bli motsatt om man får alt man peker på, en av grunnene til at jeg aldri kommer til å skjemme han bort på den måten du beskriver.) Men vi er alle forskjellige. Nå vet du hvordan VI har det:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Takk for svar begge to Ja, det er lettere å skjemme vekk et barn, sånn rent økonomisk Har jeg råd hender det jeg kjøper henne masse nye klær, istedet for klær til meg selv f.eks. Hun er enda ikke ufordragelig bortskjemt, heldigvis.. Men er redd det kan skje i fremtiden om hun fortsetter å få mange nye saker og ting når hun egentlig ikke trenger dem. Vi reiser ikke så mye bort f.eks, så da er det litt lettere å gi henne saker og ting der og da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå