Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Noen har meldt meg til Bv, denne personen er jeg i en heftig krangel med... Bekymringene hun har lagt frem for Bv er falske som FY og de er alvorlige!! Bekymringen er ikke ringt inn anonymt, derfor vet jeg at det er henne. Hva hadde dere gjort? Bv har satt i gang full granskning på meg Leger, bhg, helsestasjon ALT som kan kontaktes har blitt kontakta Jeg har aldri gjort mine barn noe vondt, de får masse kjærlighet, har alt dem trenger, sikret bra i bil og de er blide og fornøyde, bhg eller andre har aldri hatt noen bekymring over meg eller barna Jeg er knust!! å det er vel kun det denne ondskapsfulle personen ønsker....!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 PS: Vi kranglet heftig FØR hun meldte meg til BV....
Silly80 Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Heldigvis er det sånn at BV har plikt til å undersøke når de får slike meldinger. Du vet jo selv at alt er som det skal så ikke bekymre deg. Og skulle personen gjøre det igjen kommer nok ikke BV til å høre på den personen en gang til
Miss 84 Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Tenker uansett at barnehage osv som har mye med deg å gjøre til vanlig vil se gjennom en slik bekymringsmelding. De ser at barnet ditt ikke har noen bekymringsfull atferd, og vil nok tro på din versjon av historien. Det eneste du kan gjøre er jo å forklare situasjonen.. Kanskje om du har noen mld eller vitner på at dere kranglet.. at det kan gjøre at barnevernet ser at hun kanskje hadde et litt annet motiv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Jeg vet det, men likevel synes jeg det er så ekkelt at bhg, leger og hs skal bli kontakta.... Snakka med bhg og fortalte hva som har skjedd å at Bv kom til å ta kontakt. Føler liksom jeg blir uglesett pga bekymringene...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Hvis du har ditt på det tørre, så kan du ta det med knusende ro:) Er bare en gang sånn at bv må inn å sjekke . Denne venninnen din kan faktisk ikke melde deg to ganger for samme forhold, da må hun finne på noe nytt. Og skulle hun gjøre det mange nok ganger, blir hun tilslutt ikke tatt seriøst. Lykke til , dette går nok bra:-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Og hvis du med sikkerhet får vite at det er denne venninnen din, så hadde jeg anmeldt henne for trakkasering når du er "friskemeldt" av bv.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Ingen kjekk situasjon det der. Men når det først har skjedd, så må du bare gjøre det beste ut av situasjonen og det tror jeg er å konsentrere deg om å ha et klart og ryddig forhold til bv og alle andre som blir involvert. Det er helt sikkert ikke første gangen de har opplevd å bli involvert i falske anklager. Glem den falske angiveren for en stund, ikke bruk energi på henne. Det går nok bra skal du se, du vinner og hun taper.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Jeg vet med sikkerhet at det er henne ja, det står på kopien jeg har fått av bekymringen av Bv
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Vet akkurat hvordan du har det, har vært gjennom det samme. Falske beskyldninger uten rot av sannhet, likevel må fastlege, politi og hs kontaktes. Politiet tar jeg ikke så tungt, de er jeg aldri i kontakt med likevel, men jeg tar det svært tungt at fastlegen min ble kontaktet. Han er en god lege som hele familien har god kjemi med (han er legen til oss alle), og jeg knakk helt sammen første legetime etter bv hadde kontaktet ham og prøvde å forklare så godt jeg kunne midt i all gråtinga. Jeg merket at han var mye mer avmålt enn vanlig, og jeg har ikke vært hos legen etter den gangen. Det er 7 mndr siden vi fikk vite om bekymringsmeldingen, og jeg er fortsatt full av negative følelser rundt dette. Saken er selvsagt henlagt, barnevernet var ikke i tvil der. Lykke til! Det går nok bra siden du har ditt på det rene!
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Har tenkt å anmelde henne da saken er over ja.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Hei kjære deg:) Jeg jobber selv i barnverntjenesten og ønsker å berolige deg. Først så vil jeg si at det er trist hvis noen har sendt en uriktig bekymringsmelding, dette er å utnytte et system som mange barn i Norge er avhengig av. Når en bekymringsmelding går til undersøkelse, er det slik at barneverntjensten alltid innhenter opplysninger fra andre instanser. Hvis det er slik at dette er falske annklagelser har du ingen ting å være bekymret for, og hvis det er sånn at du har utfordringer i livet ditt som noen ganger kan være vanskelig å jobb med selv, har barneverntjensten flotte tiltak. Ikke skam deg over at barnverntjensten har en undersøkelse, men tenk at du er en flott mor som gjør alt for dine barn, selv dette. Når undersøkelsen er ferdig om 3 måneder, vil du enten bli tilbudt hjelpetiltak eller saken blir henlagt. Det er ingen skam å få hjelp av barneverntjenesten:)
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Takk Jeg sa det til Bv at dette er bare tull å at det er trist både for meg å for andre som trenger hjelp at dem må bruke tiden sin på dette tullet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Jeg synes det er så mange som svarer at en må ta det med knusende ro og være glad for å gjøre dette for barnet sitt osv osv.... Jeg selv syntes det hadde vært helt grusomt å blitt meldt til barnevernet. Det hadde vært vondt og flaut og ganske enkelt helt forferdelig uansett (og kanksje spesielt) om en er helt uskyldig. Selvfølgelig må man samarbeide med barnevernet og gjøre det beste ut av situasjonen når den først er oppstått,
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Du lar saken gå sin gang, samarbeider og lar de få innsyn i det de ønsker innsyn i. Spill på lag med dem og legg alt på bordet, og få uttalelser fra lege, helsestasjon, barnehage, øvrig familie osv. Dette går nok sikkert helt fint, så lenge du vet med deg selv at dette er på falsk grunnlag. Du skal se skjebnen kommer og biter denne dama i ræva før eller siden.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 3. juli 2012 #17 Skrevet 3. juli 2012 Håper virkelig det smeller tilbake på hun det hun driver med. Tviler på at jeg er den eneste hun er ekkel med! Jeg samarbeider, jeg har gitt dem tillatelse til å ringe/sende brev til dem dem ønsker å kontakte. Verste er at når jeg spurte hun om hvorfor hun hadde gjort dette, så sto hun bare å lo!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Nå skal jeg fortelle deg noe Jeg fikk opprettet sak mot meg av BV i vinter som var. Dette var en ny saksbehandler som aldri hadde vært på det kontoret før, og som ikke kjente vår sak godt nok fra før. Hun ble litt overivrig i jobben, og opprettet sak på de yngste søskenene. Ja, vi har vært under barnevernet i over 10 år, pga eldste barnet som har handikap og mitt behov for avlastning. Så fikk vi enda en ny saksbehandler(for hun som laget saken, ble overarbeidet...). Den nye avsluttet saken uten å ha gjennomført hele undersøkelsen, fordi hun så at ungene fikk det de trengte, til tross for at ikke alt er optimalt. Så du kan nok bare slappe av. Og husk det at etter undersøkelsen(som BV er pålagt ved melding), så har du faktisk papirer på at du er god mor, og at barna har det bra
pnhc Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Selvfølgelig er det forferdelig at noen sender en bekymringsmelding, jeg tror alle reagerer på dette med forferdelse, skam og sorg. Det er en inngripen i familier som kan være veldig positivt, men det oppleves som et nederlag og fælt for foreldrene. Heldigvis så har barnevernet utviklet seg svært masse de siste årene, og det skal så utrolig mye til før de setter inn sterke tiltak. Vær sterk og 3 måneder går heldigvis fort:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Meg som ble meldt til bv for 7 mndr siden: Greit at 3 mndr går fort, men alle følelsene rundt dette skrus jo ikke av etter 3 mndr. Og papirene vil ALLTID være der. I mine barns legejournaler står det at bv har gjort undersøkelser, og det vil stå der til de er døde. Jeg vil helst glemme at dette noensinne har skjedd, men hvordan kan jeg det når disse papirene kan komme opp i dagen når som helst? Jeg vil helst ikke fortelle mine barn om dette i framtiden fordi jeg er redd for å gi eldstemann skyldfølelse (han løy i bhg da han var 3 år, sa at pappa slo mamma), men hva hvis jeg ikke gjør det, og han får nyss i dette en eller annen gang? Vil han bli sint på meg da? Huff.....Tusen spørsmål :-(
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #21 Skrevet 3. juli 2012 #20 tror sønnen din vil føle skam og skyld om han får vite dette. Det gjør jo noe med hvem han ser på seg selv som.. ikke lett å vite hva du skal si da men,..
pnhc Skrevet 3. juli 2012 #22 Skrevet 3. juli 2012 Men tenk deg hvis dette var tilfelle? 1 av 10 barn opplever vold i hjemmet, det er mange! Det er forferdelig å få en bekymringsmelding, men tenk på alle de barna som ikke blir oppdaget fordi folk er redde for å melde (på riktig grunnlag selvfølgelig) og som daglig opplever vold fra eller mot sine omsorgspersoner. Da er jeg lykkelig for at noen blir undersøkt på feil grunnlag, heller en undersøkelse for mye enn en for lite!¨
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 3. juli 2012 #23 Skrevet 3. juli 2012 helt enig med deg pnhc, men denne personen vet inderlig godt at jeg ALDRI ville gjort mine barn noe vondt. Detter er gjort av ren og skjer ondskap for å ødelegge for meg. jeg skjønner at dem må undersøke og finne ut om denne dama snakker sant. men jeg blir så forbanna på hun som meldte meg for jeg vet det er andre barn som ikke har det bra, å kunne trengt den tiden bv nå må bruke for å finne ut at dette bare er tull..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå