Gå til innhold

Noen som er plaget med svimmelhet og uvelhet?


scrolle

Anbefalte innlegg

Er i uke 15 nå og er plaget med slapphet,svimmelhet og uvelhet.. ! Har eit blodtrykk på 92/60, så det er ganske lavt. Noen andre somhar det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 18, men har normalt blodtrykk.

Blir ofte svimmel hvis jeg må stå eller sitte lenge av gangen.

nesten så jeg går i bakken.

Men har begynt å ta multi tilskudd for gravide, så får vi se om det hjelper.

Kroppen må jo pumpe ekstra blod nå, så kan jo bare være at det blir litt O2 mangel i hodet noen ganger :)

Men ville tatt det opp med legen hvis du har lavt blodtrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skriver under på den... Har besvimt også, noe som var en lite hyggelig opplevelse da jeg aldri har besvimt før.... Har ikke snakket med legen om det, men vet jo en bør ta hensyn til de signalene kroppen sender ut. Ikke reise seg for fort, sikkert også unngå for lavt blodsukker. Bekymrer meg ikke sånn, men hadde nok snakket med legen om jeg var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde blodtrykk på 92/65, og plages med svimmelhet. Har alltid hatt lavt blodtrykk, og jordmoren min sa at det var ikke noe å bekymre seg over. Verre om det er høyt, med tanke på svangerskapsforgiftning, trykk på hjerte osv. Men ett tips er å drikke godt med vann, det fører til økt blodvolum. Dette kan forebygge blodtrykksfall som kan gi deg svimmelhet. å drikke vann har jo mange andre helsefordeler ellers også:) Og reis deg sakte, da kan det bli litt bedre. Vet selv hvor slitsomt det er, men vi får bare tenke at det kommer noe fantastisk ut av det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre også har det slik..! Vertfall ikke unormalt da :D Legen min vet om blodtrykket.. Har alltid hatt lavt blodtrykk, men ikke så lavt som nå..! Han sa vertfall ikke at det va noe farligt ! ;) Skal prøve å drikke mer vann, men så er det denne kvalmen som gjør at det ikke er såå lett ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal man gjøre i jobbsammenheng når en har så lavt blodtrykk at en nesten svimer av..jobber på småbarnsavd, i bhg, og jeg kan ikke bare ta det rolig når jeg reiser meg opp når et av barna feks er på vei opp på bordet e.l.

 

håper jeg ikke må sykmeldes, er bare 10 uker, men kjenner allerede kynnere, hadde masse av de forrige gang...ble da sykmeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært plaget av svimmelhet og er 100% sykemeldt blant annet på grunn av dette. Er nå 26+3. Har en jobb med en del reisevirksomhet og det lar seg ikke helt forene med bilkjøring/møtevirksomhet.

Trodde det hadde gitt seg, men svimte faktisk av i butikken når jeg skulle kjøpe barnevogn nå i helgen. Flere av gangene jeg har besvimt har det skjedd i kassekø - på IKEA, i matvarebutikken eller som nå på barnevognshopping. Blodtrykket har vist normale verdier hver gang jeg har sjekket, men har visstnok jernmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av lavt blodtrykk og jernmangel resulterer i svimling, uvel osv.

 

Jeg har lavt blodtrykk 90/65, men tror det er jernmangelen som skapte mest svimling. Hadde 10,5 i langtidsprosent, normalen er fra 10 og oppover. Hadde symptomer som tungpusta, hjertebank de lux, sliten i bena, svimmel m.m...

 

Synes jeg har kommet meg etter begynt med jern! tar det + B12 siden jeg normalt har mangel på det. Drikker også mye vann, faktisk klarte jeg avverge besvimelse pga eg drakk en halvliter vann etter "kraftig svimling" ...så drikk vann! test deg hos legen(eventuelt spør etter resultat, ikke alltid legen fanger opp at du faktisk bør få jern!!)

 

Er i uke 19 nå og formen kommer seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg skal sjekke jernnivået(?) imårgen jeg da, det er stort sett når jeg står lenge (feks i kø) eller når jeg må være rask til å stå opp. håper dette blir bedre etterhvert, for det er ikke så kjekt, å jeg er ferdig med ferien neste uke, så daa er det påan igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drikker vanligvis mye vann, spiser salt mat etter anbefaling fra legen, lakris som skal være bra for å øke blodtrykket. noen andre tips? er så slitsomt dette, etter ett "anfall" så er jeg utslitt i opptill flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerntabletter...Dette er mitt 5 barn. De andre fire har jeg hatt det helt forferdelig med besvimelse, svimling, uvelhet og lavt blodtrykk. Denne gangen begynte jeg å spise jern før jeg ble gravid og fikk opp jernlageret mitt på over 50, har ikke vært svimmel eller uvel en eneste dag. Bank i bordet :) er 14 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerntabletter...Dette er mitt 5 barn. De andre fire har jeg hatt det helt forferdelig med besvimelse, svimling, uvelhet og lavt blodtrykk. Denne gangen begynte jeg å spise jern før jeg ble gravid og fikk opp jernlageret mitt på over 50, har ikke vært svimmel eller uvel en eneste dag. Bank i bordet :) er 14 uker på vei.

Hvor stor dose tar du daglig med jerntabletter? Har ikke fått noen dose av jordmor og apoteket kunne ikke gi meg noe svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare meg altså. Er kommet til uke 17 og trodde liksom det skulle bli bedre nå. Men siste uken har vært ille.

 

Dundrene hodepine, blodtrykksfall, hjertebank, svimmelhet og skikkelig uggen og uvel og veldig trøtt.

Det er så ekkelt. I dag var det så ille at jeg bare måtte dra hjem fra jobb, såvidt jeg turte å kjøre..

 

Sov i flere timer, og kjenner det lettet litt, men er fortsatt uvel.

 

Jeg hadde bra jernlager når jeg testet, kan det ha blitt så dårlig siden uke 12?

Hva kan man gjøre? Er det noe jeg bør spise/ikke spise f.eks.?

 

Er litt surt å skulle sykemelde seg nå, har liksom klart meg så fint og har ikke hatt andre plager. Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen.

Har kontorjobb og det var like ille når jeg satt stille der. Drikker litervis med vann og alt.. Er ganske fortvilet, man blir så redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte faktisk å kaste opp på busse igår på vei til jobb . Huff det var føaut . Jeg er veldig plaget med kvalme svimmehlhet ! Er snart 15 uker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spis proteiner til hvert måltid for å opprettholde et stabilt blodsukker. Spis jevnlig, små porsjoner i stedet for to-tre store. Drikk mye vann (noen anbefaler åtte glass daglig!). Kle deg i klær som ikke strammer.

Når du føler deg spesielt svimmel bør du legge deg ned og heve føttene, slik at blodet lettere kan strømme til hjernen. Selv har jeg spist mye lakris de dagene jeg bare blir liggende pga sterk svimmelhet…

Det er ikke så uvanlig å bli svimmel i andre trimester, siden livmoren vokser og dette kan presse på blodårene og redusere blodtilstrømningen til hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, men så deilig å høre at flere enn meg har det slik.

Jeg er 100% sykemeldt og er kun i uke 16+5, får dårlig samvittighet. Men siden jeg jobber som assistent på sykehjem, så er det ikke mye tilrettelegging man kan oppnå når man er så svimmel hele tiden. Står jeg oppreist eller går lenge er det akkurat som om blodet fra hodet detter ned i beina, og da er det bare å plassere beina mellom knærne for ikke å svime av.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre om dette ikke blir bedre, kjeder meg jeg jo ihjel hjemme, selv om jeg har et lavt energilager om dagen "/ Men viktigst av alt har nurk det bra i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...