Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Med fare for å provosere, så må jeg bare si at jeg synes ikke tykke småbarn er spesielt pent. Når kinnene er kulrunde, og dobbelthaka slenger. Min er kulrund selv, og jeg klarer ikke synes han er søt. Sier selvsagt ikke dette til andre. Men jeg tror kanskje jeg hadde syntes han hadde vært finere om det ikke hadde vært for at han er så tykk. Noen andre som føler det på samme måte?
jentemamma Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 ??? Dette var det rareste jeg har hørt. Det er jo sånn de fleste spedbarn ser ut, og skal se ut! Aldri hørt om noen som ikke synes sitt eget barn er søt...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Stakkars gutten din. Får vondt og lese kva du tenker om gutten din.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Da må du gjøre noe for å ta tak i overvekten hos barnet ditt da? Noen barn er bare litt store som små, vokser det av seg etterhvert. Nei, ikke vet jeg.. synes alle barn er fine på sin måte, foreldre som lar barnet blir overvektig derimot... uff.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Ikke er han spedbarn lenger, og ikke er han så tykk at han trenger å slankes. Vil sikkert strekke seg etter hvert, som vi har fått beskjed om. Ikke bra at en mor tenker slik? Vel, jeg sier det ikke høyt akkurat, ikke til mannen min en gang. Men det er nå det jeg tenker/synes likevel, vanskelig å få gjort noe med det.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Seriøst, ja. Hvorfor er det så jævla tabu å ikke like alt av utseende på barn og ikke synes sitt eget barn er verdens nydeligste? Huff, ring barnevernet... HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Nei, jeg skjønner deg godt, han er sikkert både stygg og tykk. Best å sette ham på kur.
Eeniemeenie Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Hvor gammel er han? Stakkars gutt som har en mamma som tenker sånn! Håper du ikke er seriøs.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Jeg skjønner på en måte hva du vil frem til.. Men med et normalt sunt kosthold og aktivitet så vil valpefettet gå vekk etterhvert. Jeg føler og litt på det samme, men her er det gutten som er tynn. Han har kraftig benbygging etter meg, også har han arvet farens lange slanke kropp.. Så man ser ribben og de fleste bena veldig godt. Han er så klart verdens nydeligste, men jeg syns fortsatt at han er hakket tynn og at det ikke er så fint, for han ser jo mager ut. Og vi får han ikke opp mer i vekt heller.. Hjelper ikke at de fleste kommenterer at han er for tynn heller, og sammenligne med sine normalvektge babyer..
lol:-) Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 man er jo ikke mindre glad i ungen fordi om man ikke synes den er søt da! Hælledussen, av og til føler jeg at dette er et fjortissforum der alle må være like.
Gjest Heartbroken Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Du spør om andre føler det likt, og til det tror jeg svaret er svært få. Det er en ting å være objektiv og se at barnet sitt ikke er verdens vakreste, men å betegne det som ikke søt og lite pent tror jeg det er svært få som gjør. Du sier faktisk at ditt eget barn hadde vært finere om han ikke var så tykk! Et lite barn som engang ikke er så tykk at han trenger kostholdsendring iflg deg selv. Det er sjelden jeg blir sjokkert og lei meg her inne, men nå fikk jeg faktisk litt vondt i magen av den lille gutten din...
mrsrogaland. Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Min gutt er ikke tjukk. langt i fra. Men han er større en gjennomsnittet. De andre babyene på hans alder er litt mindre. Min er kraftig. Får morsmelkerstatning, grøt uten sukker og grønsaksmos. hverken mere eller mindre enn hva han har godt av. Men herlighet, han er så deilig, god og runn at jeg har nesten lyst å spise han opp. Han er verdens vakreste og fineste gutt Babyfett forsvinner etterhvert som regel. Tenk på det om dette plager deg, og husk at du har lov å føle som du gjør. Men for ditt barns beste, husk at du er den personen han trenger i verden som syntes han er perfekt som han er og ser ut.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Nå er det ikke slik at jeg synes mitt barn er stygt, eller andre runde barn er stygge, det har jeg ikke sagt. Når jeg sier mindre pen/søt, så mener jeg akkurat det jeg sier, altså i mindre grad søt/pen. Ikke stygg! Men ikke den peneste/søteste heller. Kaller en spade for en spade. Det jeg har sagt er at jeg synes ikke det er så pent med tykke barn, deriblant mitt eget. Jeg synes ikke han er stygg altså. I det hele tatt så tror jeg ikke jeg har sett barn jeg faktisk synes er stygge. Bare at jeg ofte ser barn som er penere og søtere. Han er vel gjennomsnittlig utseendemessig tror jeg, kanskje litt under, men tror faktisk han blir penere når valpefettet forsvinner. Fordi kinnene blir overnaturlig store, samme med haken. Proporsjonene hadde nok vært "riktigere" om det ikke var for det ekstra fettet. Når der gjelder dere som kommenterer overvekt, så er det vel ikke slik at alle barn dere ser med runde kinn og dobbelthake er bekymringsverdig overvektig. Hadde jeg slanket han fordi jeg liker utseende bedre som tynn, så kan man snakke om å være dårlig mor. Så lenge helsestasjonen ikke er bekymret, er ikke jeg det heller, selv om han ligger i øverste del av skalaen. Overrasker meg over at så mange stempler meg som dårlig mor for mitt barn (det er det jeg tolker når dere sier dere får vondt av barnet mitt pga dette) bare fordi jeg synes utseende hans ikke er "nydelig" eller "verdens vakreste". Jeg er kanskje ikke så subjektiv som andre mødre når det gjelder utseende, og ser det en hvilken som helst annen ser. Betyr ikke at jeg ikke gir han det han trenger av omsorg og kjærlighet. Finnes bare en av gutten min, og han elsker jeg. Dog jeg elsker ikke alle sidene hans (spesielt ikke trassen- men det gjør kanskje dere andre perfekte mødre?). Men som jeg har sagt over her, hvorfor skal det være så jævla tabu å ikke synes sitt eget barn er vakkert? Det er greit med fødselsdepresjon, manglende morsfølelse, å være sliten, å bli sint og lei osv. Men sier man anonymt på et forum at det man tenker innerst inne (selvsagt sier jeg ikke dette høyt eller til andre!) at ungen sin ikke er så pen, så er man automatisk en dårlig mor. Jeg har ikke bestemt meg for at jeg skal gå inn for å synes han er mindre søt! Det er bare sånn jeg ser på han. Uansett hvor hardt jeg prøver, så synes jeg ikke han er penere enn det mine øyne forteller meg. Det er lite jeg får gjort med. Overrasker meg at ingen andre her tenker det samme om sine barn. Trodde iallfall at på et anonymforum så fantes det noen som opplevde det samme. Men dere tror kanskje dere også i virkeligheten har verdens vakreste barn? Vel skulle ønske jeg følte det likt, men siden jeg ikke gjør det, så er jeg dømt nedom og hjem. Tusen takk til dere som svarer med forståelse uten å dømme. HI
mrsrogaland. Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Er helt sikker på at du er en flott mamma. Ikke bry deg om neggative kommentarer. Selv kunne jeg ikke formulert meg på den måten du gjorde. Syntes min gutt er kjempepen, og har ikke et vondt ord å si om han. Og selv om han er kraftig, så er han fremdeles verdens vakreste. Men var en periode han hadde HELE fjeset full av eksem. Da syntes jeg han var mindre pen. Hva har vel det å gjøre med meg som mamma? Jeg elsker han ikke mindre fordet om jeg syntes han er finere uten hele fjeset full i eksem. Som du selv sier, å være sliten, utbrent, fødselsdepresjon og manglende morskjærlighet, det er lov. Men ikke det du skriver. Som jeg skrev over, du har lov til å føle det du gjør. Det er ikke noe man kan styre selv. Syntes noen av svarene var mindre respektfulle. Jeg syntes ikke synd i gutten din. For jeg tror du er en flott mamma, og som det lange innlegget ditt tilsier, så er du jo veldig glad i han, og så lenge han får føle at du syntes han er perfekt som han er, så har du ikke gjort noenting galt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Ja, de er en gjeng idioter. Jeg skjønner godt hva du mener. Feite mennesker, uansett alder, ser ikke pene ut. Og dette mener jeg om spedbarn også, feite babyer er ikke søte. Jeg blir oppriktig bekymret når jeg ser feite unger, og er foreldrene også feite blir jeg veldig trist. Vi får håpe det går seg til.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Ja, de er en gjeng idioter. Jeg skjønner godt hva du mener. Feite mennesker, uansett alder, ser ikke pene ut. Og dette mener jeg om spedbarn også, feite babyer er ikke søte. Jeg blir oppriktig bekymret når jeg ser feite unger, og er foreldrene også feite blir jeg veldig trist. Vi får håpe det går seg til. Jeg synes det er trist å se tjukke unger med tjukke foreldre, når de har blitt over 6 år. Men lubne, deilige "smilehull i valkene" 3-åringer som freser rundt og er aktive i alle retninger er bare nydelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå