Vera prøver Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Min mann og jeg er ikke enige om hvor mye man kan regne med å få i svangerskapspenger. Jeg jobber i en 60 % stilling og har jobbet en del ekstra og mener at man også tar ekstrajobbingen med i utregningen. Min mann mener at det kun regnes ut fra grunnlønna. Så hvis han har rett så trenger jeg jo ikke å jobbe ekstra i tiden fremover og slite meg ut. Men hvis jeg har rett bør jeg jo jobbe så mye jeg klarer og heller nyte tiden i permisjonen uten å tenke på økonomien. Så hvem av oss har egentlig rett??
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Du får for det du har jobba, ikke grunnlønna.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Er den reelle inntekten de går ut i fra. Ikke hvor stor prosent stillingen er på. Så har du f eks utbetalt 30 000 i mnd så er det det du får i foreldrepenger (Regner med det er det du mener?) Svangerskapspenger er nemlig noe annet. Men om lønnen din varierer veldig tar de et snitt fra de siste 3 eller 6 mnd mener jeg. Rett meg om jeg tar feil her, er selvstendig næringsdrivende selv så er ikke helt 100% sikker på reglene til vanlige arbeidstakere.
Vera prøver Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2012 Selvsagt mener jeg foreldrepenger, bare litt surrete i dag -også Flotters, da skal jeg jobbe så mye jeg kan fremover. De regner vel utifra de siste 6 av 10 måneder eller noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå