Gå til innhold

Angående svangerskapspenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg er ikke enige om hvor mye man kan regne med å få i svangerskapspenger.

 

Jeg jobber i en 60 % stilling og har jobbet en del ekstra og mener at man også tar ekstrajobbingen med i utregningen.

Min mann mener at det kun regnes ut fra grunnlønna.

 

Så hvis han har rett så trenger jeg jo ikke å jobbe ekstra i tiden fremover og slite meg ut. Men hvis jeg har rett bør jeg jo jobbe så mye jeg klarer og heller nyte tiden i permisjonen uten å tenke på økonomien.

 

Så hvem av oss har egentlig rett??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får for det du har jobba, ikke grunnlønna.

Skrevet

Er den reelle inntekten de går ut i fra. Ikke hvor stor prosent stillingen er på. Så har du f eks utbetalt 30 000 i mnd så er det det du får i foreldrepenger (Regner med det er det du mener?)

Svangerskapspenger er nemlig noe annet.

 

Men om lønnen din varierer veldig tar de et snitt fra de siste 3 eller 6 mnd mener jeg.

Rett meg om jeg tar feil her, er selvstendig næringsdrivende selv så er ikke helt 100% sikker på reglene til vanlige arbeidstakere.

Skrevet

Selvsagt mener jeg foreldrepenger, bare litt surrete i dag -også :P

 

Flotters, da skal jeg jobbe så mye jeg kan fremover.

 

De regner vel utifra de siste 6 av 10 måneder eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...