Høstduft Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Har en stor reol, men nå er den full av mest bøker, men også bittelitt annet. Og jeg føler den er rotete, og derfor irriterer den meg. Bøkene er både pocket og innbundet, men de blir jo ikke lest mer enn en gang, så derfor står de bare der. Så mitt spørsmål er derfor hva dere gjør med bøkene deres? Tar der vare på alle, pakker dere de bort eller står de framme i hylla?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Bøkene har vi i stua i hyller. Synes det ser koselig ut Men passer på å holde orden i de, ellers ser det fort rotete ut. Pocketer og blader og slikt har jeg i en kasse på lageret vårt. Det ser ikke så koselig ut
Gjest Kira med en av hver Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Jeg må innrømme at jeg ikke har hjerte til å kaste bøker, så vi tar vare på alle. Har fire store bokhyller i kjellerstuen som er stappfulle. Du kan jo evnt rydde i bøkene slik at de står etter høyde, farge på "ryggen" osv. Trenger ikke se så rotete ut Og mener du at du kun leser bøkene en gang? Jeg tror jeg har lest alle bøkene vi har minst to-tre ganger. Men hvis du vil bli kvitt dem, så kan du jo gi dem bort til loppis, et bibliotek eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Har en hylle på kontoret til bøker. Når den negynner å bli full, så gir jeg vekk, eller prøver å selge noen av bøkene.. Er jo ikke alle jeg vil selge, men kan ikke spare på alle. Har og blitt flinkere til å låne bøker på biblioteket. Hender jeg pakker vekk halvdårlige bøker jeg vil lese igjen i en pose og gjemmer den på kottet til veldige kjedelige dager, så selger\gir jg de bort etterhvert.
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Det ble så sykt mye, så vi begynte å gi bort og å kaste, dvs gi til frelsesarmeen. Men tar vare på de beste bøkene, har jo veldig mange enda. Nå står noen stablet dobbelt i to bokskap på et soverom, noen her og der og mange i esker, mens vi pønsker ut en permanent løsning...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 De fleste står på biblioteket. Der er det hyller fra gulv til tak. Noen står i hyllene på kjøkkenet, soveromet, gangen og stua. Noen få i skapene på badet og en del i kasser på loftet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 De fleste står på biblioteket. Der er det hyller fra gulv til tak. Noen står i hyllene på kjøkkenet, soveromet, gangen og stua. Noen få i skapene på badet og en del i kasser på loftet.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Hos oss har barna bokhyller på rommene hvor de har sine bøker. Der rydder vi innimellom og legger vekk bøker de er for gamle til og flytter fra eldste sitt rom og over til yngste sitt rom. Bøkene vi legger vekk kastes ikke, de fleste tas vare på, noen gis bort til loppemarked. Våre egne bøker står i bokhyller i andre etasje. Når de blir for fulle har vi ofte kjøpt en ny hylle som også blir fyllt opp etterhvert... Nå har vi funnet ut at vi har nok hyller, så vi har i det siste blitt flinkere til å sortere ut. Bla har jeg fått med meg mannen på at vi ikke trenger gamle, utdaterte lærebøker vi aldri kommer til å bla i fremme. En del av de gamle bøkene sine har han kastet, noen har han satt på loftet. Vanlige bøker har vi foreløbig ikke trengt å ta vekk, men kommer ikke til å kaste noe av det, enten setter jeg det på loftet og bytter ned igjen av og til eller så gir jeg det på loppemarked. Hos oss er det få bøker som bare blir lest en gang, derfor er det vanskelig å bli kvitt dem også. Hadde jeg aldri lest bøker mer enn en gang, hadde jeg nok vært mye flinkere til å bruke biblioteket enn jeg er nå.
Von Hertelhofen Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 littegrann i stua, men de fleste er på kontoret vårt. Jeg klarer ikke kaste bøker.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Har alle 4 veggene i kjellerstuen dekket av bokhyller. Der vi bodde før hadde vi bokhyller i entreen, soverommet, kjøkkenet, kontoret og stuen, men nå har vi flyttet og har en egen etasje til bøkene
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Har kjøpt billy bokhyller med glassdører på ikea. De står i stua. Resten av bøkene er nok dessverre i kasser, men når vi etterhvert har bestemt oss sikkert for hvor vi skal bo, skal de også få samme heder!
Nirgal Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Kjøpt oss Kindle vi. da har vi hele biblioteket i "lomma".
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Vi har eget bibliotet:) Luksus etter å ha vært trangbodde i mange år:)
Himmel og hav Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Vi har alle bøkene i hyller i en av stuene. Det er et utrolig koselig rom, synes jeg, for det er noe lunt og godt med vegger dekket av bøker. Her i huset kastes ingen bøker, selv om det begynner å bli i fulleste laget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå