Gjest Mammantil2prinser Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Jeg fikk en telefon fra barnehagen at jeg måtte komme å hente veslegutt som hadde spydd. Når vi kom hjem satt jeg og klappet og koste med ham, og til min skrekk og gru kjenner jeg en stoor kul i bakhodet og ringer straks til barnehagen. De har ikke fått med seg noe, men sier han var en stund aleine! Nå bare ligger han her og klarar ikke holde seg våken, og jeg stresser veldig for om han kan ha fått en hjernerystelse:( Men legen har ikke tlf tid før 12.30:( hva skal jeg gjøre? Helt i fra meg:( Han sier selv (uten at jeg har lagt noe som helst ord i munnen hans) at han er blitt skubbet, og det er ikke lov og at han har auau:(
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Han bare gråter når jeg prøver vekke han:(
Oktoberbarnetmitt Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Stakkar lille gutten... Krysser fingrene for at det ikke er hjernerystelse, men om du tror det, bør du prøve å holde han våken. Ville ringt på nytt til legen og fortalt at du ikke klarer å holde han våken - om det er tilfellet...
najaden Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Stakkars liten - ring på nytt, si at han sannsynligvis har fallt, han har kasta opp og at du sterkt mistenker hjernerystelse. Si at du kan ta med deg ungen og vente på venterommet, dersom legen får et ismett før klokken 12.30.
tante grusom master of law Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Jeg vill dratt på legevakten og ikke ventet på at fastlegen tar tlf. Det er uansett begrenset hva fastlegen kan gjøre.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Om du ikke greier holde gutten våken, så dra på legevakta! Høres ut som han ha hjernerystelse....
AngryBird Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Om du ikke klarer å holde han våken ville jeg ha ringt 113..... Man skal ikke være redd for å bruke nødnummeret, de er til for å hjelpe:)
Superduperfin Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Signerer de over her, bruk 113 eller legevakt og gjør det med en gang. Man skal egentlig forholde seg til fastlegen i kontorets åpningstid, men ved akutte ting så benytter man seg av akuttaparatet som da blir legevakt og 113. God bedring til gutten din:)
najaden Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 I vår kommune åpner ikke legevakten før fastlegekontorene stenger, men om den gjør det i din kommune, håper jeg du er der nå! Oppdater oss når du har vært hos legen!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Legevakta opner etter legekontoret stenger her også! Tusen takk for svar alle sammen, han er kvikkere nå men ikke seg selv til fulle så ringer bort til legen om noen minutter. Det som plager meg er at det ikke er første gang noe slik skjer i barnehagen med han! og søskenbarnet hand går i samme barnehage og hun endte opp på sykehus etter en gutt på 4 hadde skamslått henne til de grader! UTEN at de i barnehagen merket det. Noen tilfeldige forbipasserende såg dette her! Så føler meg ikke trygg på barnehagen kan du si!
najaden Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Ikke artig å ikke være trygg på barnehagen. Håper dere kommer dere raskt til legen, for en sjekk. Symptomer på hjernerystelse, i følge nhi.no: Kort periode der den skadete er fortumlet og forvirret Svimmelhet Kvalme Kortvarig hukommelsestap Hodepine
babylykke1 Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Ring 113 selvfølgelig!! De er her for å hjelpe. Klarer du ikke holde han våken, er det et tegn på hjernerystelse.. Hvis ikke kom deg på legevakten. Beroligende for deg også, å være på et sted med helsepersonell tilstede.. Krysser fingrene for at alt går bra!!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Har vert hoss legen nå Han sa at han har nok fått seg en kraftig smell ja. Han skulle uke se på tv, spise eller drikke for mye, ikke leke så mye. Rett og slett bare ligge å ta det rolig:/ Så skulle jeg vekke han hver time halvannen i natt! Forbanna barnehage altså!
Bamsemams74 Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 Godt at du kom til hos legen. Stakkars liten! Håper alt blir bedre med hvile!
babylykke1 Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Hadde värt fortvilet over barnehagen jeg også... Men var godt og höre at alt gikk bra!! God bedring til prinsen din!!
najaden Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Bra du kom deg til legen, og vet hva gutten din skal gjøre. Varsle daglig leder i barnehagen!
Tutla Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Dersom dette er noe som hadde gjentatt seg ville jeg tatt kontakt både med daglig leder i barnehagen og skolesjefen i kommunen. Om de ikke tok deg alvorlig ville jeg selv tatt kontakt med fylkeskommunen. Slike ting kan skje, men de skal tas alvorlig når det skjer! Når jeg leser slike ting blir jeg så takknemmlig til personalet i barnehagen til den eldste min. De er veldig flinke til å gi beskjed, til å få med seg det meste og ta ting alvorlig. Har selv fått hjem en jente som har forklart at en i barnehagen har slått henne hardt i hodet med en stein (og hun hadde sår), ringte da ped.leder og lurte på hva som hadde skjedd. Da fortalte han at han stod på farten til å ringe meg - fordi han ikke hadde fått snakket med meg da jeg hentet jenta mi. (Dette var 15 min etter at vi hadde gått fra bhg og jeg hadde det travelt da jeg hentet). Han forklarte da hva som hadde skjedd og at de hadde snakket med legevakta bare for å forsikre seg om at dette ikke måtte seers på av lege. Så dersom de ikke tar en slik melding alvorlig, og det har skjedd gjentatte ganger, så må personalet skjerpe sine rutiner!
4blir5 Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Bhg må få beskjed, de må vel skrive avvik på dette?
tre håpefulle Skrevet 3. juli 2012 #22 Skrevet 3. juli 2012 Ja, jeg vil tro at barnehagen skal skrive avvik på dette!!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 4. juli 2012 #23 Skrevet 4. juli 2012 Tusen takk for at dere viser omtanke! Har hatt veslegutt hjemme fra barnehagen idag! Følte meg tryggest på det. samboer ringte til barnehage for å fortelle hva legen hadde sakt og at vi måtte overvåke han hele natten! Det var ingen mulighet til å få snakket med leder for barnehagen, så fikk snakket med ei på hans avdeling. Dette er en veldig grei dame som er utrolig snill og veldig flink med sønnen min. Hun ble veldig lei seg fordi hun var ikke kommet på jobb da det skjedde. Samboer gidde klar beskjed om at dette MÅTTE det bli en SLUTT på, nå var vi leie å få telefoner hjem om skader. Altså selvfølgelig skader kan skje alle, det er for gjort! Men han er bare snart 2 og er en av to som er yngst på avdelingen. Å disse små SKAL ha øyner på seg til en hver tid! Hun sa dette skulle de prøve å bedre, og skademelding skulle bli skrevet! Så er spent på om de sier noe til meg i morgen når jeg henter/leverer han! Tusen takk alle sammen!
Ifadrops Skrevet 4. juli 2012 #24 Skrevet 4. juli 2012 Uff, ikke bra! Jeg jobber selv i barnehage, og de aller minste har ALLTID ett øye på seg. Når foreldrene har ungene sine i barnehage så vil de jo at barnet deres skal få den oppmerksomheten og den tryggheten den skal ha. Nei, om barnehagen ikke tar dette på alvor så må dere rett og slett kontakte folk som er høyere opp ja. Sånt skal faktisk ikke skje. :/ LYKKE TIL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå