Gjest sug lut Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 at jordbærene i krukka har laget to modne, søte som smaker barndom, og den allerførste pelargonien av overvintrerne har begynt å springe ut, og de overlevende selvsådde kosmosene har knopper! Endelig skjer det noe... hurra for sol og varme, selv for oss som fremdeles jobber!
bIomstre Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 To røde jordbær her også ...og et sneilebespist (grumle, grumle). Heldigvis ikke så mange snegler som har funnet veien til pallekarmen med bær, men til den med gressløk derimot Gressløken var jaggu helt snauspist etter en ukes fravær! Så nå har jeg brettet opp ermene, fylt bøtta med salt og et klar til kamp!!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Så deilig med jordbær! Nam fant en del i veikanten forrige uke jeg gompet i meg... Brunsnegler er det heldigvis ikke her på verandaen, men plantene mine er veldig veldig triste etter en snau uke i Stockholm Solsikken er død, tomatene har hengt seg, lavendelen er som knust... Rosen, persillen og basillikumen har derimot overlevd og gror seg store og sterke =)
Gjest sug lut Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Så deilig med jordbær! Nam fant en del i veikanten forrige uke jeg gompet i meg... Brunsnegler er det heldigvis ikke her på verandaen, men plantene mine er veldig veldig triste etter en snau uke i Stockholm Solsikken er død, tomatene har hengt seg, lavendelen er som knust... Rosen, persillen og basillikumen har derimot overlevd og gror seg store og sterke =) Aj, har jeg ikke lært deg tomflasketrikset? Fyll halvannenlitersflasker med vann, sett oppned i jorda (nyvanna jord) og la vannet trekke ut langsomt. Rekorden min er tre uker borte fra balkongen!(kan bruke halvlitersflasker i småpotter, selvsagt.)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 ÅÅ Luten! Du er meg en helt!! Det skal jeg gjøre pÅ fredag da blir det Kragerø pÅ mulsle og meg nemlig. Jeg hadde liksom hÅpet pÅ det beste jeg da Tomaten tok kvelden fordi den var for tynn, ikke tørr, de andre derimot... NÅ har jeg lært! Smart triks, nÅr kommer grønne fingre frdig faenskap boka di ut Luten? For du har vel en pÅ gli?
Gjest sug lut Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 ÅÅ Luten! Du er meg en helt!! Det skal jeg gjøre pÅ fredag da blir det Kragerø pÅ mulsle og meg nemlig. Jeg hadde liksom hÅpet pÅ det beste jeg da Tomaten tok kvelden fordi den var for tynn, ikke tørr, de andre derimot... NÅ har jeg lært! Smart triks, nÅr kommer grønne fingre frdig faenskap boka di ut Luten? For du har vel en pÅ gli? Hadde jaggu vært noe. Langt morsommere enn det jeg har sittet bak vinduet og produsert i dag, i hvert fall (o administrative faanskap). Ja, og en ekstra bonus er at mÅneden før du skal pÅ ferie kan du kjøpe sÅ mye brus du vil, fordi du bevislig skal ha flaskene til et godt formÅl. Bare pass pÅ nÅr du setter dem ned med tuten at du ikke ser vannet lekke ut umiddelbart - da gÅr det for fort, sÅ skyv flaska lenger ned i jorda.
Gjest amandine Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Annet ferietriks for potter er stort kar fylt med vann, noen isbokser eller opp ned bøtter i midten. Legg gulvklut i strimler fra forhøyning og ned, fyll med vann og plasser plantene på toppen. Så suger de passe. Funker både inne og ute, reddet min asalea i seks uker i fjor!
Ludviksmamma Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 eller bare legg frem hageslangen, få naboen til å gå innom terassen av og til... finnes også en duppedings til hagesprederen, som en kan stille inn til å vanne etter klokka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå