Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Vi er invitert i bryllup til en fredag k 17. Det står ingen ting om sermoni eller måltid eller kake. Er vi invitert til "alt"? Selv har de sagt at det er ikke noen stor fest de skal ha. Tror de gifter seg på tinghuset og vet at det er begrenset hvor mange som får se på der inne, og kanskje de heller ikke har andre enn forlovere der. Begynte plutselig å tenke på at vi kanskje ikke bør komme sultne, hvis det ikke blir noe å spise der. Vi vet heller ikke om det serveres alkohol, men synes det blir litt flaut å spørre. Vi har litt reisevei dit, og skal også overnatte på hotell selv. Og- hva skriver man i kortet? De ønsker seg penger. Hvor mye skal vi gi? Har ok økonomi, en i arbeid og en hjemmeværende.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Hadde spurt hva programmet var. Hadde ikke gitt penger, men heller noe kult. Liker ikke å gi penge gaver.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Hadde spurt hva programmet var. Hadde ikke gitt penger, men heller noe kult. Liker ikke å gi penge gaver. Når det på innbydelsen står at de har alt de trenger og er spesifisert at de ønsker seg penger i gave, så "tør" jeg ikke gi noe annet De er voksne begge to. HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 PS: er heller ikke noen jeg snakker med så ofte, selv om de forsåvidt er nære, så synes det blir rart å spørre så mye omkring bryllupet... vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg uten å virke frekk Jeg har allerede spurt om noen småting, men tenkte ikke på når det gjalt mat eller alkohol. HI
Gjest yrild Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Jeg ville tatt en telefon og spurt :-) Er dere invitert i bryllup kjenne rdere jo dem godt nok til å spørre om alt de har utelatt i innbydelsen ;-) Vil jo tro at dere får mat hvis dere er invitert til kl 17? Og hvorfor skal dere vite om det serveres alkohol?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Og hvorfor skal dere vite om det serveres alkohol? Fordi det hadde vært kjekt å vite om vi skal kjøre dit, eller ta taxi... og evt forhåndbestille taxi. HI
Hybelkanina Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Man inviterer ikke folk på en fredag kl. 17 uten å gi gjestene noe å spise tenker jeg, enten det er bryllup eller hva det måtte være. Men å stille opp helt uthult av sult tror jeg kanskje jeg ville droppet, det kan jo hende de gjør det litt enkelt siden de også gjør det enkelt med seremonien, og ofte tar det jo tid før maten blir servert også. Når det gjelder kjøring så tar dere enten taxi begge veier, med risiko for å måtte ta taxi edru hjem - eller så kjører dere til festen og setter igjen bilen til dagen etter hvis det serveres alkohol. Alternativet er at du spør, men synes du det er ubehagelig så får dere nesten bare ta en sjans.... Når det gjelder gave så synes jeg også det er kjipt med penger, og faktisk synes jeg også det er litt frekt av brudeparet å gjøre det så klart at de har alt de trenger så de bare vil ha penger. Det er jo også en tommelfingerregel at man gir brudeparet en gave som i pris tilsvarer kuvertprisen, men så lenge du ikke vet om du får treretters eller et pizzastykke og en bit kake så er jo det nesten umulig å forholde seg til. Jeg tenker kanskje et sted mellom 500 og 1000, alt etter hvor nære de er. Heller vel mot 500 siden de tydeligvis ikke er nære nok til at du kan spørre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå