Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Mannen min har et barn fra et tidligere forhold, og har kjøpt mye kostbart utstyr til henne. Han vil at barnet skal ha det beste, og kjøper det mor ønsker. Det er greit, men nå har vi fått et felles barn og synes det kan arve storesøster's utstyr. Mor mener det er en selvfølge at hennes nye barn skal bruke det. Hva mener dere?
☆☆☆ Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Med mindre barna er jevngamle og trenger utstyret samtidig kan vel begge barna bruke det? Hvis ikke synes jeg det er rimelig at man fordeler utstyret etter hvem som har betalt det..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Jeg hadde et innlegg her en gang hvor jeg frustrerte ovet at barnefar forsynte seg av det JEG hadde kjøpt, evnt det MIN familie hadde gitt barnet i gave. Folk syntes det var helt på sin plass at far bare tok det og brukte det til sine egne barn.... Så jeg er spent på svarene her! Men, om det er far som har kjøpt det så er det vel ingentingen som tilsier at mor skal ha det til sine barn???
Pengetreet Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Dersom far har betalt for utstyret skal han ha det tilbake. Jeg er er selv alenemor og har levert tilbake utstyr som far eller fars familie har betalt. Kunne ikke falle meg inn å krangle på det.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Om han har kjøpt utstur og brukt penger ut over hva som er forventet av bidrag syns jeg ha kan forvente å få det tilbake. Er dette bare en naturlig del ab bidraget skal han ikke ha det tilbake.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Synes bare det skulle mange at far fikk tilbake det han har kjøpt! Det er neimen ikke gratis å kjøpe nytt utstyr, og om han har betalt burde han også kreve det tilbake! Hvis han ikke får det tilbake burde det selges, slik at pengene går inn på en konto til barnet...
Flate pupper Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Far har betalt for utstyr som ble kjøpt til et spesielt formål, ergo eier han det og kan kreve det tilbake når det ikke lenger er i bruk til det formålet det var tiltenkt.
Flate pupper Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Far har betalt for utstyr som ble kjøpt til et spesielt formål, ergo eier han det og kan kreve det tilbake når det ikke lenger er i bruk til det formålet det var tiltenkt. Utover det fastsatte bidraget, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 l virkelig ha stebarnets gamle utstyr til din nye baby?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Ja, har ingenting i mot å bruke brukt utstyr. Som sagt, dette er av god kvalitet, og ikke noe slitasje på det. Har ingenting betenkeligheter mot at babyen arver etter storesøsteren sin. Er vel det som er naturlig, eller kjøper du nytt til alle dine barn?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Så lenge det ikke er en del av bidragsordningen at man deler på innkjøpene, så synes jeg at utstyret bør komme far til gode om han har kjøpt det. Han kan spesifisere det ved senere anledninger når han kjøper noe. Blir de ikke enige, så bør det selges og foreldrene deler pengene (eller settes inn på sparekonto til barnet).
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Så lenge det ikke er en del av bidragsordningen at man deler på innkjøpene, så synes jeg at utstyret bør komme far til gode om han har kjøpt det. Han kan spesifisere det ved senere anledninger når han kjøper noe. Blir de ikke enige, så bør det selges og foreldrene deler pengene (eller settes inn på sparekonto til barnet). Nei her sa jeg litt feil. Foreldrene deler selvsagt ikke pengene, far får dem, eller barnet får dem. Hvis pengene skal deles så må jo også mor selge utstyret hun har kjøpt og dele det på to også. Forutsatt at de kjøper like mye. Og det blir jo helt feil. Hvis pengene skal deles på foreldrene så bør det i så fall skyldes at mor tar seg av salget, nedvasking av varen osv, og derfor får igjen for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå