Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Aaaaa, er så vanskelig. Har hele tiden sett for meg to barn, men frykter det blir litt for mye for meg å takle. Har også et stebarn annenhver uke. Vårt felles bran er 2 år, og tenkte hele tiden vi skulle begynne å prøve på en til nå. Men ting begynner jo nå å bli lettere med søvn og komunikasjon og alt. Er så mye mas med en liten baby, likte ikke den tiden noe særlig. Men minste er jo veldig glad i sitt eldre søsken og de har mye glede av hverandre. Unner minsten å ha en "lekekamerat" hele tiden, ikke bare halve tiden. Mens jeg personlig ikke har lyst til å gå gjennom et svangerskap, en fødsel eller barseltid igjen. Dårlige minner etter slitsom fødsel og barseltid med krevende baby. Men er redd jeg angrer senere om jeg ikke får flere barn. Så hva gjør man? Hvordan tenkte du og hva endte dere med å gjøre? Takker for alle innspill, er litt rådvill her...
ung.mor.89 Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Aaaaa, er så vanskelig. Har hele tiden sett for meg to barn, men frykter det blir litt for mye for meg å takle. Har også et stebarn annenhver uke. Vårt felles bran er 2 år, og tenkte hele tiden vi skulle begynne å prøve på en til nå. Men ting begynner jo nå å bli lettere med søvn og komunikasjon og alt. Er så mye mas med en liten baby, likte ikke den tiden noe særlig. Men minste er jo veldig glad i sitt eldre søsken og de har mye glede av hverandre. Unner minsten å ha en "lekekamerat" hele tiden, ikke bare halve tiden. Mens jeg personlig ikke har lyst til å gå gjennom et svangerskap, en fødsel eller barseltid igjen. Dårlige minner etter slitsom fødsel og barseltid med krevende baby. Men er redd jeg angrer senere om jeg ikke får flere barn. Så hva gjør man? Hvordan tenkte du og hva endte dere med å gjøre? Takker for alle innspill, er litt rådvill her... hei. jeg har to barn. alltid hvert drømmen til meg og mannen. vi likte heller ikke baby tiden. men den er nå over og da er det mye moro. blir mindre og mindre jobb med barna. de klarer deg bedre og bedre selv. du bør ta en prat med mannen din. og finn ut sammen hva dere bør gjøre.
Turtelduen Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Hei! Jeg venter Nr 6 nå Men jeg har alltid ønsket meg mange barn. Og jeg ser ikke bortifra at et Nr 7 kommer om noen år. Men da er det snakk om når minste er 5 eller no... Du kjenner på deg om du er klar for et barn til. Selv om du kanskje nå tenker at barnet deres på 2 hadde hatt godt av en lekekamerat er det jo ikke sikkert det er det Beste heller. Du må føle deg klar. Og det kommer nok en dag hvor du ikke lengre tenker på de første årene som slit, at heller kosen overgår det. Det gjorde det til slutt her etter Nr 5, så da sitter jeg her nå ganske så gravid Jeg tror du får den lengselen i deg når du blir klar... Men je må også si at jeg gleder meg til vi blir gamle og har 6-7 voksne barn og evt barnebarn Jeg er og glad for at de 5 første kom relativt tett. Nå er eldste så stor at å få baby igjen nå er ikke noe pes. Tette barn=fort ferdig med babytiden Gleden for oss er mange, men vi er forskjellige og du burde føle deg klar selv, ellers blir det vanskelig å takle... Lykke til! Endret 3. juli 2012 av Turtelduen
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Etter 6 mndr med kolikk og 2 år uten søvn skulle jeg aaaaaaldri ha flere barn!! Men jaggu ble jeg gravid igjen, og det gikk jo så fint Nå sliter jeg med tanken på om det holder med 2 stk. Fornuften sier at det holder i massevis, minsten er 5 og livet er jo så lettere.... Men vi får se Om du virkelig ikke har lyst på flere nå så venter du. Det er jo ikke noe hast (med mindre du snart bikker 50 )
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Hei HI, jeg følte det omtrent som deg! Alle spurte når kommer nummer to, og jeg var så lite klar for det. Ventet til barnet var fire år jeg, og nå kommer nestemann. Litt aldersforskjell blir det jo, men bedre det enn utslitte foreldre. I mitt tilfelle iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå