Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Jordmoren min sier at fødselen min mest sannsynlig starter med vannavgang siden den gjorde det første gangen. Nå har jeg veldig vonde kynnere som kjennes godt i både rygg, mage og lår. Må puste meg gjennom de, og klarer ikke å snakke mens de holder på. Kjennes ikke ut som vanlige kynnere, og minner mye om riene jeg hadde første gang, men da startet alt med vannavgang. De er ikke så regelmessige, noen kommer tett etter hverandre, mens andre kan det være 8 min mellom. Har holdt på slik siden kl 00.30 og de har blitt vondere. Men så plutselig tar det 8-10 min før neste kommer igjen og jeg tror det dabber av helt til det kommer flere vonde etter hverandre. Våger derfor ikke å tro at dette er skikkelige rier? Er 3 uker til termin.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Fødte bare 11 dager før termin forrige gang. Var ingen tvil om at fødselen var i gang da, da det både var vannavgang, rier og blødning på samme tid. Nå er det "kun" disse takene. Føler ikke det er noe å ringe ambulanse for, er lang vei til sykehuset, godt over en time. Har også en sønn som må plasseres bort, så om det bare er "maserier" så er det mye stress for ingenting. Tenkte å ta en telefon til føden i det minste, ville bare høre om det var like vanlig at fødslene startet forskjellig, og at riene ikke er så regelmessige. Noen som har opplevd det? HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Fødte bare 11 dager før termin forrige gang. Var ingen tvil om at fødselen var i gang da, da det både var vannavgang, rier og blødning på samme tid. Nå er det "kun" disse takene. Føler ikke det er noe å ringe ambulanse for, er lang vei til sykehuset, godt over en time. Har også en sønn som må plasseres bort, så om det bare er "maserier" så er det mye stress for ingenting. Tenkte å ta en telefon til føden i det minste, ville bare høre om det var like vanlig at fødslene startet forskjellig, og at riene ikke er så regelmessige. Noen som har opplevd det? HI Fortsett å ta tiden mellom hver enkelt ri, og ring føden. Vil tro det er rier i startfasen for da er de ofte uregelmessige, men at du har litt å gå på enda.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Forresten, hvis du har en time til sykehuset og ikke klarer å snakke mens de står på, så ville jeg skaffet barnevakt og reist ganske snart.. Nr 2 er raskere enn nr 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå