Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Vis at du er en ikke-dømmende, støttende person. Kom med forslag til gode terapiformer, hvis du vet om noen. Spør med andre som har slitt eller kjenner noen, om de kan anbefale en psykolog eller lignende. For min egen del hjalp det utrolig mye med kostholdsendring (fikk for lite næringsstoffer på "tenåringsdietten" min, mye ferdigpizza o.l) Kjenner du han/henne nært? Kan du f.eks dra på en liten ferie med denne, bare å komme seg bort og oppleve ett eller annet som dere synes er interessant. Eller bare en koselig middag dere 2 der du forteller litt om ditt liv uten å spørre og grave så mye. Få til å forstå at du er glad i personen akkurat som h*n er, at alle evt. feil og krangler i fortiden er glemt. Jeg slet mye med dårlig samvittighet for dumme ting jeg hadde gjort. "Livet er håpløst," "Jeg er udugelig," "det kommer aldri til å bli noe av meg," "det finnes ikke noe håp for en som meg," osv er tanker som gjerne kverner i hodet ti tusen ganger daglig.
Ludviksmamma Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 jeg ville kommet til roten først, HVORFOR er h*n deprimert ?? og hvordan vet du at det er depresjon? og hvem andre vet om dette, og hva blir evt gjort fra deres side??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå