Gå til innhold

6000 kr til husholdning, og 10000 til annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter å setter opp ett evt budsjett.

Vi vurderer å kjøpe ny bolig og ny bil.

Vi er 2 voksene og 1 barn på sju år.

Når vi setter opp budsjett, er det gjort slik at ALLE utgifter er tatt med, husleige, lån, strøm, rikstv, ips sparing, forsikringer, sfo, mobiler, komunale avgifter, årsavgifter, ved, treningsenter, litt til sparing osv.

Dette er satt opp på de mnd det kommer, og så setter vi inn ett gitt beløp på budsjett kontoen hver mnd. Ett nøye utregnet beløp. I vårt tilfele blir det 31000 pr mnd inn på den budsjett-kontoen.

Han har netto: 35000,-

Jeg har netto: 12500,-

DVS at vi sitter igjen med 16500,-

Av dette settes 6000 inn på MAT-kontoen, den har vi kort på, og det er denne vi betaer fra når vi handler mat.

Som regel tømmer vi den, og må ta fra den andre kontoen mot slutten av mnd........

Dette betyr at det vil stå igjen 10500 på BRUKS-kontoen.

Herrifra går det penger til bensin, klær, manikyr, julegaver, interiør, ferier, legebesøk, tannleger, frisør, ja, alt sånn der "annet".

Vi er usikre på om dette er greie tall...............

Er det å ha 6000 til mat på 2 voksene og 1 barn på 7 år pr mnd lite?

Jeg handler stort sett på kiwi, og mye first price....likeve går vi tom for "mat-penger"......... Reint kjøtt, fisk og ful, og grønnsaker er ikke billig....

Kjøper lite halvfabrikata, og baker brød sev.

og 10500 til annet.........Er dette litt lite??

Eler er det ok??

Føler at så mange har så mye penger i dag.........synes vi har mye også, men det er ALTID tomt til lønning....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bruker 6000 i mnd.på mat og vi er 5stk.og det går supert;-)

Skrevet

Kan dere ikke få ned brukskontoen deres?

Manikyr: gjør det selv.

Interiør: Kjøp brukt og spray de i fargene du ønsker. Jeg gjør det selv, har tilogmed fått kjempeskryt av interiøret av min homofile dilette far ;P

Frisør kan du korte ned på regninga ved og gå til lærling.

Klær kan man faktisk også kjøpe brukt, mange av klærne de selger på f.eks Freteks har enda merkelappene på.

Skrevet

her er det foreløpig bare meg og samboer og vi handler mat til 2800 kr i mnd.

Da er det rundstykker og brød (hjemmelaget) i fryser/Kjøleskap,alltid div.frukt tilgjengelig,og alltid salat og grønsaker til middag (i tilleg til kjøtt og annet tilbehør selvsagt)

Det vi vil ha av pålegg har vi tilgjengelig,og litt div.drikke,selvom bi begge foretrekker isvann fremfor noe annet(og her vil jeg tro vi sparer litt penger)

I budsjett forøvrig så har samboer utbetalt 25.000 og jeg har utbetalt alt fra 13.000 til oppunder 20.000.

Vi har alltid endel å gjøre som vi vil med i slutten av mnd,enda flere tusen går direkte til sparekonto.

Skrevet

10.500 til å bruke til "hva man vil", vil jeg si er absolutt veldig ok :) man har muligheten til å reise til frisør når det trengs, kjøpe litt nytt i ny og ne,og også reise på litt helgeturer når man har mulighet tidsmessig.

Med over 10.000 til overs i mnd, så skal det godt gjøres at de helt store diskusjonene vedrørende økonomi dukker opp.

Skrevet

Synes det høres veldig bra ut jeg da.

10 tusenlapper er mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...