Gå til innhold

Hvordan går man fram ang bekymringsmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Trasig sak i nabolaget, barn som går for lut og kaldt vann.

Nå har jeg tenkt å sende en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym. Hvordan går jeg fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skjønner vel at du sender et brev til Bv i din hjemkommune. Men for å sikre din anonymitet bør du egentlig gi så få opplysninger som mulig, slik at du ikke kan gjenkjennes pga den informasjonen du gir om barna og foreldrene. Fort gjort å legge to og to sammen, ofte.. og den aktuelle familien skjønner hvem det er. Men hvis foreldrene mistenker deg, kan du nekte og de vil mistenke andre i nabolaget også.

På den annen side vil vel ikke Bv få noe å jobbe med hvis det nesten ikke står noe i meldingen.

Skrevet

Hi her:

Er det skjema som skal fylles ut, eller skriver man som et vanlig brev? Det går ikke an å ringe og ta det over telefonen?

Er stygt redd for å bli gjenkjent uansett hva jeg kommer med, desverre, men blir jeg det så får det bare være... Barnas ve og vel kommer først uansett...

Skrevet

Mener å ha hørt at bv ikke godtar bekymringsmeldinger som kommer inn anonymt. Men at du kan velge å være anonym i forhold til den saken gjelder.

Skrevet
Hei. Trasig sak i nabolaget, barn som går for lut og kaldt vann. Nå har jeg tenkt å sende en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym. Hvordan går jeg fram?

Hva legger du i å gå for lut og kaldt vann da?

Skrevet
Hei. Trasig sak i nabolaget, barn som går for lut og kaldt vann. Nå har jeg tenkt å sende en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym. Hvordan går jeg fram?
Hva legger du i å gå for lut og kaldt vann da?

ønsker ikke å si så veldig mye om det her, men da tenker jeg bl.a at de egentlig bare er en byrde for foreldrene. De raver ute både seint og tidlig. Skitne i ansikt, hår og klær. For små og umodne til å ta vare på seg selv. Etterlates alene hjemme (ute), mens foreldrene kjører avgårde. Så kommer det med oppdragelse på toppen, noe som er fraværende..

Skrevet

Du kan ringe inn til barnevernet anonymt og diskutere saken og høre med de ang dine bekymringer og de kan gi deg tips. Dette er IKKE farlig og det er dessuten din plikt om du er bekymret. V i har i Norge en opplysningsplikt i forhold til å melde forhold som er av bekymring. Det er en del av det å være ansvarsfulle voksne. Kanskje trenger denne familien hjelp og bistand.?? Foreldre har ansvar for sine barn og tar de ikke ansvaret burde de ikke ha de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...