Gå til innhold

Trenger sårt noen gode råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 4,5 år er blitt så "tøff" i språket, og kommer med trusler dersom han ikke får viljen sin. I bhgen er det ganske tøff tone gutta i mellom,noe jeg synes de er altfor unge til og vi har tatt dette opp med bhg flere ganger. (Jeg ønsker ikke hjelp av dere ifht bhg. Men hvordan kan vi løse konfliktene hjemme).

På lørdag ble han så sint på meg at han sa han skulle drepe meg. Da så jeg rødt og sa at han bare kunne glemme lørdagsgodt. Senere på dagen kom han for å si unnskyld og var veldig lei s eg, jeg fortalte at han ikke kan si slike ting og at det ville jeg ikke høre mer. Han sa nok en gang unnskyld og spurte omhan kunne få lørdagsgodt. Jeg tok i mot unnskyldningen,vi skværet opp, men sa at det han hadde sagt var så styggt at jeg sto fast på det med lørdagsgodtet. Han syntes det var fryktelig da barnetv kom og lillesøster fikk godt,men ikke han.

Tenkte at straffen var god og at han nå hadde lært av dette. Men den gang ei! I dag hadde vi besøk og han sa da til onkelen at han skulle drepe han fordi han ikke fikk viljen sin. Jeg tok han med på gangen og sa at dette hadde vi snakket om før og minnet han om lørdagen. Men det virker ikke som det vi sier og gjør går inn.. Han er i opposisjon hele tiden,det er utrolig slitsomt. Jeg har mye plager i svangerskapet og har lite tolmodighet og nå kjenner jeg at jeg gruer meg til ferie og ha ungene hjemme hele tiden. HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært igjennom den perioden vi også, og det går over.

Jeg gjorde nok kanskje motsatte av deg, jeg gjorde det helt udramatisk.

Sa at med en lett tone "ja ja, men hvis han drepte meg hvem skulle da lage mat til han, vaske klærne, gi natta-klem osv". Det som virkelig nådde fram var da jeg fortalte at det ville vært dumt om han gjorde det siden det var jeg som hadde kjøpt adventskalenderen hans, og at det var bare jeg som viste hvor den var gjemt....

Når han ikke fikk den responsen han ønsket gadd han ikke. mer.

Skrevet

Dytter dennne! Flere med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...