Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Har hørt at man "må" vente 6 uker etter fødsel før man drikker alkohol. Er dette kun ift. amming? Mener jeg har hørt at det kan påvirke blødning hos mor (renselsen). Mini er nå 2 uker og jeg har forferdelig lyst på en kald øl på terrassen! Tenker selvfølgelig ikke amme samtidig (pumpe og gi flaske). Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det er nok mest i forhold til amming, med et så lite barn skal det så ørlite til før det kan være skadelig. Men kan godt hende det er noe i det med blødning også, man skal jo ikke drikke alkohol etter operasjoner pga blødningsfare og helingsprosess, så det kan godt hende det samme gjelder når livmora skal gro sammen etter at morkaken er fjernet? Kan du ikke ta en alkoholfri øl da?
BareMas Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har hørt 6 uker etter termin, så for meg, som fødte 2 uker FøR termin, ville det i praksis si at jeg måtte vente 8 uker(mulig jeg har misforstått, men har heller ikke satt meg så nøye inn i det). Dette pga amming. Jo gamlere barnet er jo bedre rustet for å bryte ned alkohol som evnt skulle komme med melka. Men har du lyst på en kald øl, så er det jo bare å ta forhåndregler. Amm nå, pump, evnt gi mme om barnet skulle kreve seg igjen før du føler at det er klar bane.
Iselilja Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Carlsberg sin alkoholfrie øl er god. Koste meg med en i går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå