Gå til innhold

Spørsmål om brystreduksjon og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga brystreduksjon kunne jeg ikke amme mitt første barn. Jeg fikk henne ca 1 år etter operasjonen. Nå er hun 3, og det er 4 år siden min operasjon.

Er det noen her som ikke kunne amme med førstemann, som kunne amme med senere barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som gjorde det for en del år siden. Hun fikk ikke til å amme hverken nr en eller nr to.

Skrevet

Problemet med en sånn operasjon er vel at melkekanalene kan kuttes over og hvis de er kuttet over gror de ikke sammen igjen. Uten melkekanaler finner ikke melka noen "utgang" og det er vanskelig/umulig å amme. Fikk du ingen informasjon om risikoene ved en sånn operasjon før du opererte? Legene burde ha informert deg ordentlig før du opererte.

Skrevet

Jeg tok brystreduksjon for noen år siden, og har etter det fått 3 barn.

Jeg har ikke kunnet fullamme noen av dem, alle tre har fått både morsmelk og mme.

Fant ut med første at melka kom lettere når jeg pumpa enn når jeg amma, så kjøpte meg ei Avent håndpumpe som jeg har vært veldig fornøyd med! Når man pumper ser man jo også hvor mye morsmelk babyen får, og det syntes jeg var veldig betryggende!

Har gått over til bare mme når barna var ca 3 mnd gamle.

Jeg har friske, raske barn uten allergier, og de er så og si aldri syke.

Jeg var fullt klar over at jeg risikerte å ikke kunne amme da jeg tok brystreduksjonen. Likevel var jeg aldri i tvil!!

For meg handla det om livskvalitet etter mange år med vond rygg og dårlig selvbilde, samt at det hemma meg ganske mye sosialt.

Så jeg hadde gjort det igjen, uten tvil! Hadde nok ikke vurdert å bli gravid en gang uten, for da vokser jo brystene enda mer..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...