Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til spennende utflukter, ting å gjøre og se i Stavanger med barn på 3 og 5 år mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemuseet, som nå er en del av Rogaland museum er jo kjempeskøy for ungene.

Vitenfabrikken på Sandnes.

Vitenfabrikken og Jærmuseet på Nærbø - mine unger trives godt der. Passer godt som dagstur med togtur til Nærbø og en liten spasertur til museet.

Gå tur og gi fuglene mat ved Breiavatnet.

Ta hurtigbåten til en av øyene og ha piknikk der - leke med ungene m.m.

Ta toget til Bryne og gå tur i Sandtangen. Mange fine lekeplasser og flott utendørs trimpark der.

Ta toget til Brusand å gå tur på stranden - ha med bøtte og spade og kose seg i sanden. En kan også rulle nedover sanddynene uansett vær. Og ved pent vær kan du bade i sjøen.

¨Vi er mye ute i vind og vær og stortrives med flotte naturområder rundt i distriketet utenfor byen. Men det som er dumt er at en ofte må ha bil for å komme seg til de flotte stedene som Høg-Jæren med en spennende vindmøllepark hvor mine unger storkoser seg.

Skrevet
Forslag til spennende utflukter, ting å gjøre og se i Stavanger med barn på 3 og 5 år mottas med takk!

hmm...

nei, her er det litt forskjelligt- har bodd her hele livet, men det er mye her jeg ikke har tatt meg tid til å se selv :P

tror det skal være en fullstendig oversikt i turist foreningen sine sider..

Noen forslag:

-Tur i Ullandhaugskogen-Tårnet

- Fritidsgården på Gausel, der er det grillmuligheter og dyr og fint turområdet

- Leo's lekeland på Forus

- dyremuseet/barnemuseet i samme bygg i musegaten i nærheten av stavanger sentrum.

- Jernaldergården, denne ligger ved ullanhaugskogen og tårnet, fint og ta hele pakka en fine dag.

- De tre sverd i møllebukta, liten koselig badestrand.

- Gamlingen, oppvarmet basseng ute, ett stort og ett lite, pluss noen stamper.

- Mosvannet, passe tur rundt vannet med campingområdet og lekeplass, fint å spise en lunsj eller noe der.

hmmmm..dette er plassene vi benytter mest, tror det er en del plasser jeg ikke har nevnt enda..

Skrevet

Somagård anbefales å besøke, utrolig kjekt for unger der :)

Skrevet

Konserthuset i Bjergsted har gratis konserter hele juli klokka 13, og hver onsdag er det barnekonsert - disse pleier å være kjempepopulære med fullt hus, så det kan lønne seg å være litt tidlig ute :)

Fritidsgården på Gausel er også kjekt. Og nå sto det i avisa i dag at de skulle ha arrangement for barn i Byparken en del dager i sommer, med sjonglering, lek og gøy - du finner det sikkert på Aftenbladets nettsider.

Barnemuseet skal også være veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...