Gå til innhold

har du erfaring med mops?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan du i såfall si noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som avler opp mops... Det er en grusom hund synes jeg. Masse helseplager, de kan oftest ikke føde selv, men må ha keisersnitt. Det er ikke normalt mener jeg, en hunderase skal være såpass naturlig at de skal slippe å måtte ha hjelp med å føde, ha øye, nese og hudproblemer. Gemyttet er vel helt ok, som eier så hund mener jeg, man får den hund man fortjener, så der har jeg ikke noe å utsette på rasen. ønsker du en liten, rask og frisk hund anbefaler jeg en jack russel som er avlet på sunde individer (noen tenker mer på størrelse enn på korrekthet vedr bein og tannstillinger, men det finnes altså maaange flere friske individer enn dårlige her ;-)

Skrevet

Er enig i at Mops har veldig mye helseplager. Putter du noe på haka deres så får de det faktisk ikke i seg. Men makan til personlighet. Hadde Mops som pga helseproblemer ikke ble mere enn 5 år :-( Men han er dypt savna. Ville aldri i livet ha Jack russel, viltre umulige gneldre bikker. Men fransk bulldog er flotte hunder.

Mops er en god, snill og flott rase men de er dessverre avlet til å bli forsvarsløse hunder med altfor mange problemer. Bløt gane, pustebesvær, øyne og øre plager... Men for all del personlighet større enn New Foundlander...

Skrevet

Vi har en mopsemix! 50% mops og 50% Petit Brabancon. Denne blandingen gjør hunden både friskere og lydigere enn renraset mops (og PENERE etter min mening)

Hun er 2 år nå, og er en bundle of joy! Et suverent familiemedlemm for oss med to små barn. Jeg har hatt Rottweiler og Schæfere tidligere, så var i utgangspunktet "skeptisk" til lille rotta, men her har vi virkelig skutt gullfuglen :-) :-)

Skrevet

Her er min erfaring: Har ei mopsetispe på 4 år. Livlig, leken og frisk. Har hatt flere forskjellige hunderaser gjennom åra, men dette er helt klart den med størst personlighet. Kjøpte henne gjennom norsk kennel som leverte med gode papirer og tavle. Det er viktig!! Unngå billige kjøp fra Sverige. Vi har valgt å ikke sette valper pga mange har tøff fødsel, og mangel på kunnskap fra vår side. En god kennel vil hjelpe deg med dette. Mops er en supersosial hund som gjerne blir med i dusjen, på do, i bilen, hytta, firhjulingen, båten, gressklipperen og svømmer med deg ( husk redningsvest). Den kan virke allergifri for folk som sliter med det. Lite reking. En mops kan bli tykk og lat, men den blir tilslutt hva du gjør det til. En kjempeflott familiehund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...