Gå til innhold

Noen som er kjent på Askøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ville du anbefale å flytte til, og hvor er det ikke noe bra? Steder med dårlig rykte og evt dårlige skoler?

Spesielt nysgjerrig på området rundt Tveit/ Hauglandshella.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med Askøy, er at boligutbyggingen har skjedd i rekordfart - og uten at kommune/skole/helsevesen har klart å henge med.

Mange skoler er sprengt, og unger blir splittet og fraktet til andre skoler fordi den de sogner til er stappfull. Det er lange ventetider på lege, helsesøster etc også.

Skrevet

Florvåg har bra skole... Kjenner ikke til lang ventetid hos lege, men hører at Fenring har lang ventetid... Det er koselig på tveit/ haugland, men langt vekke :P mer sentralt i Florvåg, Kleppestø og Strussham :)

Skrevet

Ser for meg at Florvåg/ Kleppestø er ganske sprengt på kapasiteten, så jeg tenkte det kanskje var bedre litt lenger ute... Ser utrolig idyllisk ut da, men er vel kanskje litt strilete ;)

HI

Skrevet

Erdal er veldig hyggelig :) Erdal barneskole og Kleppe Barneskole er de beste.

Jeg har ikke hatt noen problemer med ventetid, og jeg har bodd her i 13 år :)

Skrevet
Erdal er veldig hyggelig :) Erdal barneskole og Kleppe Barneskole er de beste. Jeg har ikke hatt noen problemer med ventetid, og jeg har bodd her i 13 år :)

Ok :) Så Tveit skole er ikke noe særlig? Syns det har vært noe i nyhetene om den i det siste?

Skrevet

Kleppestø er fint, og har fin utsikt.

Krokåsfeltet på juvik er barnevennlig. Samme med Flagget i Strusshamn.

Vi søkte 1 og 4åringen i barnehage nå, fikk plass uten problemer. Har heller aldri opplevd venting hos lege osv. Er det "akutt" får jeg alltid på dagen, og kan det vente får jeg i løpet av uken.

Skrevet

Vi flyttet til Askøy for noen få år siden og stortrives. Flagget er et topp sted å bo...masse barn og nærme de fleste ting. Strusshamn skole er fantastisk!!

Ja det er mye innflyttere her, men ikke fult for det. Hos legen får vi alltid time på dagen og det samme med skoletannlegen. Sentrene begynner å bli bra, masse flotte turplasser og mye som skjer.

Topp å bo her.

Skrevet

Hei!

Vi bor på Hauglandshella og trives utrolig godt. Vet dessverre lite om skoler da mine ikke er i skolealder enda. Mitt inntrykk er at det bor mange småbarnsfamilier på Tveit og at der er mye lokale aktiviteter o.l.

Her er det iallefall idyllisk, flotte turmuligheter og rolig område.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...