Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Hei! Får vel begynne med å si at jeg akkurat har vært til legen for å sjekke ut hva som feiler meg Lurer bare på om noen har vært borti lignende... Saken er: Jeg har i flere år slitt med lave/tomme jernlager hvor det selvfølgelig har vært værst ved amming og graviditet. Når jeg bare har tatt jerntabelletter noen mnd har dette rettet seg inntill (på ubestemt tid) neste gang de har blitt tomme. Nå er det snart 5 mnd siden jeg har født. Bare et par timer etter ungen var ute skulle jeg rette opp senga slik at jeg kunne spise og dette ble bare HELT umulig for meg pga at ble så svimmel. Det kjentes ut som noe bare var anderledes eller galt... Begynte med en gang på jerntabelletter selv om jeg ikke hadde noe veldig lav hb (hadde hb på 13). 6 uker senere blir det foretatt ny kontroll og jernlagrene mine er veldig lave (ferritin var på 9 og hb på 8). økte dosen med niferex til 3 kapsler om dagen og tok dette fram til for 14 dager siden. Har den siste mnd slitt med økt svimmelhet slik at det rett og slett har bekymret meg. Dette blir værst ved aktivitet som f.eks trening,men kjenner det også når jeg bøyer meg ned og opp eller hvis jeg leker med ungene. Dette har blitt så ille at jeg ikke tørr å trille tur med minstemann da jeg er redd jeg skal miste svime av og miste vogna nedover en bakke el. De gangene jeg må ut og trille har jeg faktisk snurret et tau rundt mitt handledd og vogna i tilfelle jeg svimer av. Sliter også med at bildene/synet går utover og innover (en slags synsforstyrrelse). De værste tilfellene mine i aktivitet har det hvitnet for meg eller at jeg har blitt så svimmel at jeg detter av steinen jeg sitter på el. Etter jeg har hvilt lenge nok blir jeg bra igjen.. Noen som har vært borti lignende? Er blitt ganske bekymret..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 ta deg en time hos legen... kan være masse forskjellig.. men tenker på virus på balansenerven, krystallsyken, veldig lavt blodtrykk, ms osv.. er nok lurt å finne ut av det!!!
Gjest mphs Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Du skriver at du tok tabelettene frem til for 14 dager siden. Har du sluttet med de? Tror nok du bør ta nye prøver hos legen og kanskje prøve andre tabeletter. Jeg har god erfaring med ferro-retard.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Jeg vil anbefale Floradix Formula, jernekstrakt. Den er flytende og smaken er kanskje ikke den beste, men har virka veldig bra på meg. Har slitt med jernmangel, lavt blodtrykk og svimmelhet i mange år. Floradixen er det som har virka best på meg
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Faren min har ms så og ut i fra hans symptomer så tviler jeg på at det er det jeg har. Tok også en test for ja..snart 10 år siden og da var den negativ, og det sies at en har ms iaf i 10 før den blir oppdagen så da tror jeg sannysnligheten er liten, heldigvis:) Men tenker mer i de baner at det ser ut til at det er en grunner til at kroppen tar opp jern... Hi
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Dette var mange fine tips! Ja,jeg sluttet på tabellettene pga at jeg tidligere har fått opp lagrene i løpe av 3-6 mnd med bare å ta en tab.om dagen,men denne gangen har det vær anderledes. Tok 3 tab om dagen i 4,5 mnd og var derfor redd for at verdiene skulle blir for høye. Grunnen til at det tok 14 dager før jeg fikk ta nye prøver (tok nye i dag) var pga at jeg var på ferie. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå