Gå til innhold

Faen, ferien går i vasken :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva svarte gjør vi nå?

Har planlagt ferie med besøk til familie og venner i Norge og Danmark. Ungen gleder seg masse.

Det blir MYE bilkjøring og vi har lagt opp til mange stopp hos familie og venner for å få korte dagsetapper.

Hva skjer?

Jo, en griselyd fra motoren på bilen dukker plutselig opp. Ringer verkstedet og får beskjed om at vi ikke må kjøre noe sted før det er fiksa. Sannsynligvis er registerkjedet ødelagt... Dette er en ny bil, litt mer enn et år gammel, så heldigvis er det dekket av garantien. Men hva gjør vi med ferien?????

Uææææææ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje forsikringen din dekker leiebil til det er fikset??

Skrevet
Hva svarte gjør vi nå? Har planlagt ferie med besøk til familie og venner i Norge og Danmark. Ungen gleder seg masse. Det blir MYE bilkjøring og vi har lagt opp til mange stopp hos familie og venner for å få korte dagsetapper. Hva skjer? Jo, en griselyd fra motoren på bilen dukker plutselig opp. Ringer verkstedet og får beskjed om at vi ikke må kjøre noe sted før det er fiksa. Sannsynligvis er registerkjedet ødelagt... Dette er en ny bil, litt mer enn et år gammel, så heldigvis er det dekket av garantien. Men hva gjør vi med ferien????? Uææææææ

Dekker ikke forsikringen leiebil? Jeg betaler en egenandel på 200 kr døgnet for leiebil. Min bil skulle også havarere nå 3 dager før ferien...

Skrevet

Venter at bilen blir fiksa og legger turen opp etter det. Tar ikke så forbaska lang tid å få skiftet registerreim.

Er det på garantien stiller de kanskje med lånebil. Ta kontakt med ulike versteder. Ta kontakt med reiseforsikringsselskap, kan de finansiere leiebil?

Skrevet

Går fort å få ordnet blien. Vi leverte vår i morges og fikk den igjen i ettermiddag. 5700 kr fattigere.

Skrevet
Venter at bilen blir fiksa og legger turen opp etter det. Tar ikke så forbaska lang tid å få skiftet registerreim. Er det på garantien stiller de kanskje med lånebil. Ta kontakt med ulike versteder. Ta kontakt med reiseforsikringsselskap, kan de finansiere leiebil?

Skal vi vente til bilen blir fiksa tror jeg ikke det blir tur før ferien er over...

Vi har hatt en garantisak tidligere og den måtte godkjennes i Tyskland først og så måtte vi vente på time. Det tok 6 måneder...

Tror nok dette går fortere, men verkstedet har ikke tid denne uka og vi har planlagt å dra på fredag.

Det er ikke registerreim, men registerkjede. Hele motoren må pelles opp for å komme til kjedet.

Leiebil?

Tja hva må vi betale for å kjøre 2000 km med leiebil? Kan den brukes i utlandet?

HI

Skrevet

Fikk hjem bilen min i går etter at reg kjede var skiftet. Gjort på en helg privat, tar ikke spesielt lenger tid på verksted. Bare sånn apropos... Nissan Q dere har? Kjenner et par som har opplevd det samme ned de...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvis en så ny bil har mangler som gjør at den ikke er kjørbar, hadde jeg forlangt leigebil dekket av bilforhandler! Ikke søren om jeg hadde godtatt at en bil til mange hundre tusen kroner skulle kolapse og ødelegge ferien.

Har dere vært i kontakt med forhandleren? Stå på krava og husk at du som kunde alltid har rett ;)

Skrevet

Vår bil må også inn før ferien.. Der gikk det 17000 liksom. hurra for ferie :-P

Skrevet
Hvis en så ny bil har mangler som gjør at den ikke er kjørbar, hadde jeg forlangt leigebil dekket av bilforhandler! Ikke søren om jeg hadde godtatt at en bil til mange hundre tusen kroner skulle kolapse og ødelegge ferien. Har dere vært i kontakt med forhandleren? Stå på krava og husk at du som kunde alltid har rett ;)

Tror vi kan få leiebil, men det blir en liten bil.... Vi har en stor stasjonsvogn og vi trenger skiboks for å få med alt av vogn, seng og utstyr vi trenger til barna.

Vet at det er en del begrensninger på slike leiebiler, så vi må eventuelt mase oss til en stor bil med ubegrenset kjørelengde, kjøring i utlandet og få lov å ha den i 3-4 uker.

Tror neppe forhandler dekker hele den regninga :(

Skal levere bilen på verksted i morgen så de kan høre på lyden og kanskje fortelle meg hva som er galt. Får diskutere med dem og høre hva vi gjør. Surt om hele ferien går i vasken.

HI

Skrevet

Med en slik ny bil så er det normalt at man får leie gratis leiebil!! Bilen er jo ny!!!

Skrevet

Hopp på en sydentur i stedet:-) Så får dere fint vær og....

Skrevet

Min mann hadde fått til å få en bil som erstatning mens den var på verkstedet. Jeg hadde bare rivd meg i håret og sett langt etter ferien...

Vi msk er så forskjellige.

Men står du på og vet hva du skal si så får du til en bil på enten forsikringen, eller på der du kjøpte bilen sin regning.

Gjelder å se muligheten og ikke gi opp. :)

Lykke til!

Evnt leie en bil i Norge? Ta fly opp? Rent a wreck er vel billig?

Skrevet

Med ny bil + antakeligvis full casco forsikring så får dere leiebil. Jeg mener du fint kan forlange en bil som er like stor og har de samme fasiliteter som den dere har kjøpt. F.eks. at det skal være stasjonsvogn. Det er jo bare å begrunne med at dere trenger det når dere skal reise på ferie- noe dere ikke får gjort med en liten leiebil. Stå på krava.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...