Nickey Mouse Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Når dere har invitert til dåp, har dere invitert med eller uten barn? Vår eldste er veldig skuffet over å ikke være invitert å dåpen til sin fetter. Usikker på om vi får skaffet barnevakt i disse ferietider, så lurte på å møte nannssterke opp i kirken, også blir bare mannen med til selskap...
boblulf Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det er da ingen problem å ta med gutten i kirken. Da får han jo også sett dåpen. Høres ut som en god ide
Gjest Mentha Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Vi har invitert med barn, og har alltid blitt invitert med barn. Vårt fokus er at det er tross alt barnas dag, og at store som små er velkomne til å være med og feire vårt barn. Men der er man forskjellige. Jeg kjenner også ei som ikke fikk ta med barnet sitt. Foreldrene ville ikke ha andre barn i dåpen fordi de følte det tok fokus vekk fra barnet som skulle døpes. Men uansett er det fri ferdsel til kirka, så der kan dere ta med barnet uavhengig om det er invitert eller ikke.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Jeg synes jo at barn hører med i dåp jeg da. Unaturlig med dåp uten familiens barn tilstede.
Kortslutning Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Oii, det synes jeg var spesielt! Men hver sin smak tydeligvis. Jeg har aldri vært i en dåp uten unger, og jeg har vært i en del!! Jeg hadde kanskje gjort det samme som dere, møtt opp mannsterke i kirka og heller sendt en til selskapet. Så får dere si det som det er at dere ikke får ordnet barnepass....
Nickey Mouse Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2012 Syntes jo det var litt rart å bli invitert uten barn av så nær familie, men de står jo fritt til å velge gjestelisten sin. Får si til sønnen vår at det tross alt er kirken hvor dåpen faktisk skjer, så vi deltar på det viktigste :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har aldri vært i dåp uten barn, samler man familien er jo barna minst like viktig som de voksne. Ville gjort som du foreslår, takket for innbydelsen og gitt beskjed om at bare mannen kommer i selskap siden det er vanskelig med barnevakt og møtt opp alle sammen i kirken. Litt demonstrativt kanskje, men det fortjener de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå