Gå til innhold

Er det stuerent å gjøre sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min gjennom 4 år har vært sammen med en dame som jeg aldri har hilst på før. De har vært sammen i ca 2 år, har ingen barn, men hun tilhørte hans vennekrets før de ble sammen. Problemet er at jeg, som sagt, aldri har møtt dama eller prata med henne. Han har vært på besøk hos henne noen ganger etter vi ble sammen, a la kaffebesøk. Nå skal vi gifte oss om 4 måneder, og holder på å skrive gjesteliste. Jeg er litt redd for at han inviterer eksen sin i bryllupet, og at jeg ikke kom til å få noe fin dag hvis hun er der. Jeg har også vært med andre før samboeren, men det hadde aldri falt meg inn å ha utstrakt kontakt med ekser eller invitere dem i bryllupet. Er det virkelig "stuerent" å invitere eksene sine, som bruden ikke kjenner, i bryllupet? Hvordan skal jeg reagere eventuelt?

P.S. Råd om å bli kjent med denne eksen blir oversett, siden dama er bygdesladrekjerring som har prata mye skitt om folk rundt her, og på andre måter ingen jeg vil ha i vennekretsen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm....det er vel ingen som inviterer eks'n i bryllupet sitt med mindre alle parter er gode venner, og alle er enige:-) tror du tar sorgene på forskudd her, men skulle navnet hennes dukke får du bare si fra at det ikke blir aktuelt:-)

Lykke til med bryllup og ekteskap:-D

Skrevet

Jeg ville aldri hatt en ex i bryllupet :P Nei nei og atter nei :P

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ikke sjalu av meg overhode, men liker IKKE kontakt bak ryggen min med en eks. Og vil ikke se denne dama i bryllupet mitt. Det blir stort bryllup med ca 70 gjester, men tror at hvis hun dukker opp og "beslaglegger" samboer, så blir hele dagen ødelagt for min del.

HI

Skrevet

Håper du slipper at han nevner henne:-) Jeg ble faktisk invitert til min eks sitt bryllup, men det var fordi vi jobbet sammen (10 år etter vi var sammen), og han inviterte alle kollegaene på teamet sitt... Aldri vært noe mer mellom oss. Men uansett ble det feil for meg, og jeg takket nei....

Skrevet

Hadde før latt vær å gifte meg, fremfor å ha en eks i bryllupet, noe så deprimerende skal man lete lenge etter.

Er man eks, så er man eks, da har man vel ingenting i det bryllupet å gjøre

Skrevet

Jeg hadde oppført 3 av mine ekser på gjestelista og sett hvordan han tok det :D Hvis han inviterer denne eksen sin i bryllupet, så mangler han dessverre sosiale antenner.

Skrevet

Ekser inviteres såklart ikke i ens bryllup.

Og tviler sterkt på at en eks ønsker å gå en eks sitt bryllup.

Du kan nok slappe helt av.

Skrevet

Synes verken bryllup eller kaffebesøk hører hjemme på listen over hva man foretar seg med ekser jeg da! Noen synes kanskje jeg er prippen som mener det, men ekser er vel ikke ekser for ingenting?

Skrevet (endret)
Samboeren min gjennom 4 år har vært sammen med en dame som jeg aldri har hilst på før. De har vært sammen i ca 2 år, har ingen barn, men hun tilhørte hans vennekrets før de ble sammen. Problemet er at jeg, som sagt, aldri har møtt dama eller prata med henne. Han har vært på besøk hos henne noen ganger etter vi ble sammen, a la kaffebesøk. Nå skal vi gifte oss om 4 måneder, og holder på å skrive gjesteliste. Jeg er litt redd for at han inviterer eksen sin i bryllupet, og at jeg ikke kom til å få noe fin dag hvis hun er der. Jeg har også vært med andre før samboeren, men det hadde aldri falt meg inn å ha utstrakt kontakt med ekser eller invitere dem i bryllupet. Er det virkelig "stuerent" å invitere eksene sine, som bruden ikke kjenner, i bryllupet? Hvordan skal jeg reagere eventuelt? P.S. Råd om å bli kjent med denne eksen blir oversett, siden dama er bygdesladrekjerring som har prata mye skitt om folk rundt her, og på andre måter ingen jeg vil ha i vennekretsen min.
Jeg kunne gjerne ha hatt min eks i bryllupet, men siden mann og eks ikke er mer enn bekjente, så gjorde jeg ikke det:) Endret av lol:-)
Skrevet

Eksen min var i bryllupet vårt, ser ikke helt problemet om alle parter er enige. Han er nå venn med både meg og mannen min.

Skrevet

Takk for flere svar :) Nei, jeg og eksen hans er ikke en gang bekjente, siden vi aldri har pratet sammen eller truffet hverandre (ikke at jeg har noe brennende ønske om å gjøre det heller). Synes bare det blir skikkelig feil hvis han inviterer henne. Og vet ikke om jeg orker å krangle om det når vi skriver gjesteliste heller :S

HI

Skrevet

tror ikke jeg ville ha giftet meg med en mann som ville at exen hans som jeg ikke hadde møtt engang skulle komme i vårt bryllup. Ihvertfall ikke så lenge jeg hadde gitt beskjed om at det var noe jeg ikke ville skulle skje.

Min søster og hennes mann hadde forsåvidt invitert 3 av hans exer og en av hennes i deres bryllup men der kjente alle hverandre godt og er idag gode venner.

Så det falt naturlig å invitere dem, når de inviterte resten av omgangskretsen.

Jeg er langt ifra den sjalu typen men jeg hadde reagert på at mannen var hjemme hos henne på kaffe besøk og slikt når jeg ikke hadde møtt dama engang.

Om hun ikke er ute etter mannen og de ikke har noe å skjule er det merkelig at han ikke har sett til at dere ihvertfall møtes slik at du vet hvem som han tilbringer fritid med.

Min ex hadde masse venninner og det plaget meg overhode ikke (ikke ble det slutt på grunn av utroskap heller....) men om det hadde vært en jeg ikke ble presentert for, enten det var exen hans eller ikke så hadde jeg reagert på dette. på lik linje med at han hadde hilst på alle av mine guttevenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...