Gå til innhold

Lus i hus, og blir ikke kvitt det :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant lus i hodet til min datter på torsdag. Kjøpte kur og kam med en gang, kuret med en gang og fulgte instruksene.

Alt av klær og sengtøy er vasket, frosset ned eller kastet. Sjekket resten av familien og det var ingen antydning til lus hos andre enn min datter.

I går fant vi flere lus i håret hennes, gjentok hele greia i tillegg til en GRUNDIG husvask..

Nå klør hun igjen..... Syns så synd på henne for hun får så vondt når vi greier håret, plukker og kurer :( (Og begynner å bli lei av å vaske klær og sengtøy..)

Uff for en syting på meg.. Men godt å få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må behandle igjen på dag 8 etter første behandling. Det er for at de eggene som ikke dør ved første runde skal bli borte. Så derfor vil det klø enda siden første behandling var på torsdag. Da må du behandle torsdag denne uken også, og ta sengetøyet en gang til. Husvask er ikke nødvendig. Lus lever ikke lenge uten verten sin, som er et menneske den kan suge blod fra.

Skrevet

Jeg mener å huske at vi fant lus etter første kur da vi hadde lus i familien. Man må greie med lusekam hver dag, og ha to kurer. (første kuren tar ikke eggene)

Skrevet

det klør jo fordi lusene allerede har bitt henne.. og det kan klø fordi dere kammer med lusekammen.. Kamm henne grundig hver dag og gjør en ny behandling 8 dager etter første.

Håper dere blir kvitt d snart!

Vi hadde det for snart 2 år siden.. både jeg og datteren. i tillegg var jeg høygravid så d var helt forferdli.. jeg kamma faktisk håret i 2 mnd etterpå, fordi jeg fikk helt angst for å få det igjen.... ble nesten som en tvangshandling..

Skrevet

Putt henne i dusjen hver kveld, vask håret og ha i godt med balsam, så lusekammer du håret hennes mens hun står i dusjen med balsamen i håret. Skyll kammen under dusjstrålen mellom hvert drag gjennom håret.

Gjør du det i en uke mellom de to lusekurene og et par-tre ganger også etter siste lusekur er du kvitt dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...