Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Vi har fått et tantebarn og jeg har kjøpt klær og leker for hele (!!) 650 kr. Delt på oss to så blir dette 325 kr på hver. Jeg synes virkelig vi kan spandere såpass på vårt nye familiemedlem. Hun ble nesten litt sur da hun fikk vite hva hun måtte ut med.. Er det jeg som er helt på bærtur eller hva?! Synes 350 kr er helt ok jeg da.. Hun skal på sydenferie i sommer, så hun vil vel ha mest mulig penger til det. Men jeg mener det er snakk om prioritering?!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Helt ok pris det Omtrent noe sånt det har ligget på i barselgaver her også!
Lettie Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Alltid greit å avtale summer på forhånd når man skal spleise.. Jeg kjøper som regel litt flottere gaver til nye nieser og nevøer enn til venners barn.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Husker når jeg hadde mye gjeld (som ingen visste om) og jeg holdt på å nedbetale. Min kusine spurte om jeg ville spleise på en blomst da vi skulle på venninnetreff. Men da min del av regningen på 250 kr kom så ødela det veldig mye. Det var for meg myyyye penger. Så 325 kr hadde vært enda verre! Hva vet du om hennes økonomi og prioriteringer!
☆☆☆ Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Pinete hvis hun har råd, mye penger om hun ikke har dem..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Hadde dere avtalt at du skulle kjøpe gave fra dere begge? Tror jeg hadde blitt litt snurt hvis min søster hadde kjøpt gave fra meg, for det ville jeg vært med på. Så kanskje det er derfor hun er sur? Når det gjelder pris, burde dere blitt enig om en pris på forhånd. Greit at 350 ikke er så mye, men har man lite penger en periode, er det faktisk mye. Til min første nevø måtte jeg kjøpe barselgave for 150 kr eller noe sånt, fordi det var det jeg hadde råd til da! Jeg skulle jo selvfølgelig ønske jeg kunne gitt mer, men har man ikke penger, så har man ikke penger! Om det er det som er tilfelle, kan du jo foreslå at hun kan betale tilbake i to omganger f.eks?
___ Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Hadde dere avtalt at dere skulle spleise på gave har dere vært like dumme begge to som ikke avtalte enten sum eller hva dere skulle kjøpe. Personlig har jeg aldri brukt mye penger på en slik barselsgave så jeg synes det var mye. Om du bare tok det for gitt at hun ville være med å spleise skal du være glad om du får noe av henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå