Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fødte dere i forhold til termin, og hvordan var 3. fødsel ifht til de 2første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsel Nr to tok halve tiden av Nr 1 og 3 fødsel tok igjen halve tiden av Nr 2. Ingen lurefødsel, men gikk kjappere mellom riene enn de to andre...

Skrevet

Oi, det kan ta litt tid å forklare...men kort:

1. starter vannavgang, ingen rier 5 timer før fødsel. Når rier først kommer og er i gang tar det 45 min før babyen er ute. 24 dager før T.

2. starter nok en gang med vannavgang og også rier denne gang. Begynner med 2-3 min mellom hver rie varer i 2 t før pressrier de siste 20 min... 16 dager før T.

3. starter for 3.gang med vannavgang, etter 3 uker med kraftige slitsomme kynnere. Rier med 2 min mellom samtidig som vannet bare renner og babyen er ute 90 min etter start. 16 dager før T =)

Skrevet

Nr 1 født 11 dager etter termin. Fikk ikke pulsen opp mellom riene, så det ble KS etter 4-5 timer på sykehuset, omtrent 10 timer etter vannavgang.

Nr 2 ble født 6 dager etter termin. Han var ute fem timer etter vi hadde ankommet sykehuset, omtrent 10 timer etter første ri.

Nr tre ble født 6 dager etter termin. Hun var ute 25 minutter etter at vi hadde ankommet sykehuset, fire timer etter første ri.

Skrevet

Nr. 1: 17 dager før termin. Startet med vannavgang. Ute etter 3 timer med rier. Var på sykehuset i 50 min.

Nr. 2: 2 dager før termin. Startet med slim og blod, deretter rier. Ellers lik første fødsel. Ute etter 3 timer med rier. Var på sykehuset i 30 min.

Nr. 3: 4 dager etter termin. Startet med rier og mengder slim og blod. Ute etter rier i 1 time og et kvarter. Var på sykehuset i 15 min.

Har hatt 3 raske fødsler. Har akkurat kommet meg opp i fødesengen alle gangene!:-)

Skrevet

Alle tre kom to uker før termin. Fødsel 1 var lang, fødsel 2 var kjapp og grei, fødsel tre passe rask, men helt klart den vondeste.

Skrevet

Nr 1: 6 dager før termin, en forholdsvis rask og grei fødsel, men gikk en stund hjemme med rier.

Nr 2: 1 dag før termin, den kom raskere ordentlig i gang, og jeg kunne reise til sykehuset omtrent med en gang.

Nr 3: 3 dager før termin, startet med svake rier og kraftig blødning. Stoppet litt opp før den satte ordentlig i gang (var typisk for tredje gang i følge jm). Varte lengst av alle tre

Skrevet

Nr.1: født 12 dager etter termin, tok ca. 16 timer fra første tegnet til ungen var ute. Lett og grei fødsel.

Nr.2: født 2 dager etter termin, tok ca. 5 timer fra første tegn til ungen var ute. Intens og ukontrollert, med litt småpanikk underveis.

Nr.3: født 1 dag før fødsel, tok ca. 6 timer fra første tegn til ungen var ute. Stålkontroll og drømmefødsel.

Skrevet

haha, født en dag før fødsel ja ;) ;)

Nr 1 var laaaang,men intens, komplisert osv Fødte 3 uker over termin

Nr 2 var kjapp. Fødte 2 uker over termin

Nr 3 var midt i mellom. Fødte 1 uke over termin

Fødsel nr 3 var for øvrig helt smertefri da de lesset på med epidural (etter mitt ønske) frem til utdrivingsfasen. Klok av skade ;)

Skrevet

Første tok ca 12 timer, andremann tok ca 6 timer og sistemann ca 12 timer.

Første gangen var helt hælvet med tang og ruptur. Null smertestillende.

Andremann var kjempegrei, med kun et kosmetisk sting. Null smertestillende.

Tredjemann var tungt og vanskelig fram til ca 4 cm åpning, derifra epidural og kjempelett! Fra 4 cm til født på 2 timer...

Ti dager over termin første gang og satt i gang med de to andre.

Skrevet

3 var eneste overtidsbabyen, gikk en uke over.

Mange falske alarmer siste to ukene, særlig siste, men når det først starta gikk det kjempegreit og fort.

Skrevet

Nr. 1, vannet gikk først, baby ute 5 1/2 time senere.

Nr. 2, rier begynte først, baby ute 5 timer senere.

Nr. 3, vannet gikk, baby ute 4 timer senere.

Ganske like fødsler, nr. 1 ble født 2 dager før termin (men på min menstermin). Nr. 2 ble født 10 dager over termin og sistemann kom 1 time før termin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...