Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Ja, da har jeg vært så "heldig" å fått diagnosen Bipolar. Har begynt på Lamictal å er oppe nå i 200 mg om dagen. Syns jeg har begynt og bli skikkelig tørr i munnen. Noen andre som er det eller som kan dele erfaringer om det? Synes enda jeg ikke har fått noen virkning på svigningene.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har brukt Lamictal - men i mot epilepsi. Fikk masse utslett,annfall og klødde over hele kroppen. Slutta heldigvis med de. Men måtte trappe ned, kunne ikke slutte brått. Lykketil
BikkjeBisk Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Oj så skummelt! Har hørt av legen min at dette utslettet er skikkelig farlig og kan ende i sykehusinnleggelse.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har gått på Lamictal i noen år nå, og vil påstå at den har vært med å redde livet mitt - sammen med samtalebehandling og en annen medisin. (Jeg bruker det for schizoaffektiv lidelse, men vet flere med bp som er fornøyd) Munntørrhet har jeg, men har alltid vannflaske og pastiller med meg. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har stått på Lamictal, men om det forsatt øker, så må du jo fortsatt være obs på utslett ol i huden.
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Jeg brukte Lamictal mot epilepsi....erstattet tegretol retard. Jg husker jeg syntes de var pyton. Da de løste seg opp som Suketter i munnen. Men jeg slapp heldigvis å gå på de så lenge.
kjærestenogmæ Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Trist at du skriver heldig i hermetegn. det er en sykdom man lett kan leve mdd. som er med på å gjøre deg til deg Men til spm ditt: Lamictal har fungert veldig bra for meg over 12 år nå, selvfølgelige dårligere i perioder, mem mann lærer seg etterhvert å regulere dosen etter behov. for min del så er bivirkningene verdt prisen for et godt liv med bipolar lidelse. jeg er stolt over den jeg er og alt jeg har klart på tross av lidelsen. den er ingen hindring Lykke til med medisin og alt som følger med
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Tusen takk for svar! Spesielt fra deg kjærestenogmæ. Var kanskje dumt av meg og skrive i hermetegn. Synes det er knall når jeg er oppe i stemningsleie, men jeg synes jeg selv er farlig for meg selv når jeg er nede. Har gått nå på lamictal i ca 4-5 mnd. Synes heller ikke den hjelper så voldsomt på depresjonene. Mens toppene er borte. Depresjonene er ikke like ille som før, men jeg kunne vært bedre. Går heller og er moderat deprimert nå. Men det blir kanskje bedre ettersom de øker dosen. HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har brukt Lamictal i over 10 år nå, riktignok mot epilepsi, men kjenner 2 som bruker det mot bp. Vi er alle veldig fornøyd, uten særlig bivirkning.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Jeg har brukt Lamictal i mange år mot bipolar. 200 er ikke noen høy dose, så du må antakelig øke mer for å få den effekten du er ute etter. Jeg har gått lenge på 600. Blodprøver vil vise hva som er riktig nivå for deg. Var tørr i munnen en stund, men ikke plaget mye med det etter hvert. Fungert veldig godt for meg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #10 Skrevet 2. juli 2012 Min mann bruker Lamictal, men lav dose. Det var meningen han skulle trappe opp mer, men han er fornøyd med den virkningen han har nå, og er redd for å bli likegyldig eller miste seg selv. Svingningene er litt dempet, men de er tydelig til stede fortsatt. Når vi tar de riktige hensynene i forhold til hvordan vi har lært at de fungerer, så er de nå absolutt til å leve med for oss begge. Han har bipolar 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå