Gjest Mammantil2prinser Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Nå kan jeg nesten ta og føle på reisen vår som er om litt over en uke! =( Men det som er at nå bare stresser jeg mer og mer, får ikke sove og gråter for jeg gruer meg slik Vi skal fyke i rundt 4-5 timer, og jeg bare lurer på er det NOE jeg som gravid kan ta mot flyskrekken? Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal kunne komme meg inn i flyet uten å være dopet ned Uffuff, noen med erfaringer/trøstende ord til meg? =) Tusen takk!
keo81 Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Ikke pingle iallefall! Tøffing er du som er så redd for å fly men som likevel reiser! Flyskrekk er jo en irrasjonell redsel som alle som har flyskrekk vet (jeg er en av dem), men like fullt en redsel. Og jeg vet også av erfaring at det er ikke så mye man kan si som hjelper, for vår irrasjonelle frykt er "bedreviter" og har alltid et svar. Mitt aller beste råd er å tenke på hvor du skal og hva du skal gjøre der i motsetning til turen dit. Jeg tipper det er ferie? Tenk på hvor deilig det blir! De tingene du putter i kofferten, kanskje noen nye kremer eller klær som du gleder deg til å bruke? Flyskrekk er noe dritt rett og slett, og hver flytur er noe man bare må "komme seg gjennom". Men når man har gjort det venter det deilige dager Jeg har lest "endelig glad i å fly" (alan carr...?), og den hjalp når jeg leste den helt rett før jeg reiste og tok den også med på flyet.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Tusen takk for svar! Jeg har ALLTID elsket å fly, har til og med sakt at hvis jeg ikke vet hva jeg skal bli så blir jeg bare flyvertinne:) Men da jeg var yngre ble jeg flysyk! Så gikk det bort, men kom tilbake da jeg var gravid med storebror, og har bare blitt verre. Jeg spyr og får veldig trykk i hodet(migrene) så tror kanskje noe av frykten kommer av dette. Men har i tillegg fått denn dumme angsten eller hva jeg skal kalle det over hva hvis flyet styrter med hele familien ombord:( Ikke noe gøy nei:(
ata Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 RIng flyselskapet og be om hjelp...eller meld deg på flyskrekkkurs. Sist vi var ute å fløy fikk venninnen min sitte inne med pilotene under hele turen. Hun har flyskrekk, men var veldig fornøyd etterpå... Pilotene hadde snakket med henne hele tiden og fortalt alt de gjorde og hva alle lydene var...hun er ikke kurert, men har det mye bedre om bord på fly enn hun hadde før denne turen :-) Gog tur og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå