Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Vi er en familie på to voksne og to barn på et og tre år som bor på St. Hanshaugen. Vi trives godt og ønsker å bli boende men trenger større leilighet. Større leiligheter er ikke noe problem å finne men vi ønsker å finne en adresse hvor det bor barn som har tenkt å bli boende i byen. Problemet med St. Hanshaugen er at til tross for at flere og flere barn blir boende så er det det stor fraflytning. I området er det mange lekeplasser og steder å møtes, men det er annerledes hvis barn bor så nærme at de kan gå til besøk til hverandre selv fra de er små. Det vi ønsker er: 1. En bygård e.l. hvor barn blir boende 2. Leilighet med tre soverom 3. Gjerne skolevei med lite kryssing av sterkt trafikkert vei 4. Gjerne fine ute områder 5. Gjerne balkong Merk at 1. og 2. er krav, mens de 3. - 5 . er ønsker. Noen som vet om noen adresser vi kan overvåke på Finn?
Papegøyeblomst Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 På Lindern ( rett ovenfor tannlegehøyskolen) er det endel flotte leiligheter som vender ut mot en kjempestor "bakgård", nesten som en park, med lekeapparater, sittegrupper etc. Der er min drømmeleilighet, men ikke snakk om at jeg som alenemor har råd til 3,3mill for 90kvm.. Ellers er jo Geitmyrsveien full av nydelige steder, gata går jo langsmed baksiden av parken, og ligger rett ved Ila skole. Er ikke så kjent på Adamstuen, men det er jo den mest fornemme delen av St.Hanshaugen, og nærme Bolteløkka skole. Hva med bare å gå på oppdagelsesferd rundt i gatene, og se hvilke gater/områder som oppfyller deres kriterier?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Hvis du skal lete etter en plass hvor det bor barn, og barn som blir boende, så tror jeg det er ganske "generelle" regler uansett hvor man bor i landet... 1. Leilighetene i bygården e.l. må ha minst 3 soverom (ellers flytter gjerne folk når de får flere barn). 2. Leiligheten bør være minst 80 kvadrat (ellers flytter folk når de får bedre råd) 3. Det bør være barnevennlig uteområde til å leke på, plass til vogner etc. På prospekter får du ofte se nabolagsprofiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå