Gå til innhold

Sint, sintere, sintest.

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er så sinna, så sinna, så sinna og så sinna, og inni der en god blanding sur og oppgitt, men for at ikke hele verden skal måtte lide fordi jeg knapt nok klarer å kontrollere sinnet mitt, og fordi jeg ikke vil skade noen, så må jeg dele det her. For jeg orker egentlig ikke, kjenner at jeg bare vil være like glad som som den overblide tyskeren som solgte meg sjokolade i går. Gud, slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Vil du snakke om det eller bare spise sjokolade? Vi i den gjenværende delen av Norges arbeidsliv trenger adspredelse, nemlig.

Skrevet

Jeg som sitter hjemme med vondt i ræva i barseltiden og som ikke har hatt tilgang til nett på noen uker blir gjerne også med på å både spise sjokolade og lese om årsaker til nattlige sinneutbrudd...

Jeg for min del er litt sint fordi det ikke finnes en egen bok som burde vært obligatorisk lesing for alle kvinner og menn, hvor alle tenkelige barselplager blir beskrevet og illustrert i detalj. Så jeg tenkte jeg skulle lage en slik bok. Så har jeg noe å gjøre mens jeg sitter i grønnsåpebadet mitt og banner...

Gjest sug lut
Skrevet
Jeg som sitter hjemme med vondt i ræva i barseltiden og som ikke har hatt tilgang til nett på noen uker blir gjerne også med på å både spise sjokolade og lese om årsaker til nattlige sinneutbrudd... Jeg for min del er litt sint fordi det ikke finnes en egen bok som burde vært obligatorisk lesing for alle kvinner og menn, hvor alle tenkelige barselplager blir beskrevet og illustrert i detalj. Så jeg tenkte jeg skulle lage en slik bok. Så har jeg noe å gjøre mens jeg sitter i grønnsåpebadet mitt og banner...
Oj, barsel betyr at du har kalva? Gratulerer! Er ting bra bortsett fra ræva? (Roider? Knekt halebein?)
Skrevet

Takk. :) Ja, jeg har kalva, vet du, og kalven har det bra. Begynner å bli noen uker siden nå, egentlig. Roidene har trukket seg nesten helt tilbake, men etterlatt seg et krater innvendig med plass til kuruker store som høyballer, og dermed er det litt ubehagelig å gå. Staslin vralter som en gakk-gakk om dagen, ja. Men det har i det minste slutta og føles ut som om det fortsatt befinner seg en flisete lyktestolpe der inne, og jeg tror stingene er ferdig grodd.

Men bekkenen knaker, og jeg måtte spørre gubben om han hørte noe som knakk mens det pågikk, for lurer på om ikke et røntgenbilde ville avslørt ett og annet brudd. Men sannsynligheten er stor for at det bare er jeg som ikke helt vil akseptere ommøbleringa der nede. Kjennes ut som om jeg går med en tørr OB i åpninga, og gangen blir deretter. Jeg skal ikke opp på høyhælte pumps med det første, nei. :)

Gjest sug lut
Skrevet

Fantastisk malerisk beskrivelse, kjenner jeg sitter her og krymper meg :)

Mjælker'a bra, hu Staslin, da?

Skrevet

A' Staslin er en flink melkeku, serru! Men dermed har det ikke blitt noe vin på meg ennå. Vil ha rødvin i glasset snart!

Rødvin mens jeg lager barselbok. Men den må muligens kun gis ut under disken etter kalvinga, ellers stopper kanskje befolkningsveksten opp i den lesende delen av samfunnet?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Var til og med tomt for sjokolade, og vin turte jeg ikke å røre, så jeg var heller sovende sint (hey, sovepiller funker, faktisk). Nå skal jeg kjøpe meg mengder med sjokolade og prøve å roe meg litt ned, siden jeg egentlig bare vil være glad. Det fins jo ting man ikke behøver å være sint for også, må bare komme dit. ;p

Men gratulerer med baby! Gutt, jente? Gutt? Høres ut som alt står bra til, minus den tørre OB-en. Men den går seg vel til, hehe.

Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Nå er sinnet byttet ut med dårlig samvittighet, og en litt stor dose kvalme, men det var det verdt.

post-694363-0-28151900-1341280072_thumb.jpg

Endret av Siklerotte
Gjest sug lut
Skrevet
Nå er sinnet byttet ut med dårlig samvittighet, og en litt stor dose kvalme, men det var det verdt.
Bedre enn å sprekke av sinne...
Skrevet
Men gratulerer med baby! Gutt, jente? Gutt? Høres ut som alt står bra til, minus den tørre OB-en. Men den går seg vel til, hehe.

Først og fremst: Rakk du seriøst å ta et bilde av snopet før du spiste det opp? Imponerende. Greit å ikke være sint noe mer, eller?

Deretter: Jo, takk, det ble en jente, en liten en, en som beit fra seg på sin hurtige vei ut. Og jeg håper seriøst det går seg til, for dette er ingen sexy gåstil. Hadde ikke "silly walk" allerede vært tatt, så kunne jeg døpt den til det.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Har så god selvkontroll i hverdagen at jeg klarer å tvilholde litt på den selv i sommerferien, selv om jeg har stappet i meg årsrasjonen av godteri på noen uker. Og det er deilig å bare føle seg stappet av sukker og mat, og ikke sinne.

Kanskje du kan gi henne et lite mellomnavn, som et minne på hva hun gjorde mot mors underliv? Litt sånn: Kaja Bittine? Håper det fort går seg til, slik at du bare kan nyte det. Er nesten (men bare nesten) litt misunnelig.

Skrevet
Jeg som sitter hjemme med vondt i ræva i barseltiden og som ikke har hatt tilgang til nett på noen uker blir gjerne også med på å både spise sjokolade og lese om årsaker til nattlige sinneutbrudd... Jeg for min del er litt sint fordi det ikke finnes en egen bok som burde vært obligatorisk lesing for alle kvinner og menn, hvor alle tenkelige barselplager blir beskrevet og illustrert i detalj. Så jeg tenkte jeg skulle lage en slik bok. Så har jeg noe å gjøre mens jeg sitter i grønnsåpebadet mitt og banner...

den boka vil jeg kjøpe !!! Si fra når den er ferdig !

Skrevet

Da har jeg satt meg selv på saken! Blir sannsynligvis den mest selvdestruktive boka ever. Men jeg bestemte meg for med førstemann at jeg aldri skulle glemme barseltiden, (forebyggende effekt), men det gjorde jeg, og her sitter meg med nummer to, (og sistemann). Denne gangen hadde jeg egentlig bestemt meg for å prøve å glemme fødsel og barseltid fort som faen, men bokideen var for god, (tror jeg).

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Den boka de Frenzia høres ut som et jævlig godt prevensjonsmiddel... Kanskje gis ut til alle verpesjuke 15 åringer i 9´ende...

Gratulerer med feminint nytt avkom !

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Om du finner en vidunderkur mot rompeballer del gjerne den også, jeg har fremdeles plager 16 mnd etter fødsel ingen stor fan..

Gjest sug lut
Skrevet
Om du finner en vidunderkur mot rompeballer del gjerne den også, jeg har fremdeles plager 16 mnd etter fødsel ingen stor fan..
Hæh, man må da ha rompeballer ? Mine er dessuten veldig pene.
Skrevet

Jeg tror jeg ler så jeg dævver!! "mjælker'a bra" du liksom :)

Du kommer til å tjene en formue, Frenzia, for jeg tror jeg må kjøpe den boka jeg også, mest som prevensjonsmiddel. Her gikk fødsel og barselstid alfor lett, så jeg sitter med en 5mnd gammel baby og vurderer å fjerne spiralen allerede, crazy I tell you!!

Ellers kan jeg informere om impulskjøp av sjokolade på taxfree for litt siden, det er snart tomt!

Gjest overlord
Skrevet

Alt jeg greier å fokusere på her et det ytterst merkelige valget av godis. Om man først skal spise 5000 kalorier så finnes det da mer smakfulle alternativ!

Gjest Siklerotte
Skrevet
Alt jeg greier å fokusere på her et det ytterst merkelige valget av godis. Om man først skal spise 5000 kalorier så finnes det da mer smakfulle alternativ!

Kan si meg helt enig i det, men jeg vil si at det kun er i Norge man finner spiselig godteri (herunder vingummi og sjokolade, potetgull er spiselig i andre land også - faktisk bedre) - og at jeg ellers i verden (virkelig) kun bare finner ting jeg kan stappe i kjeften hvis jeg er i nød og sårt trenger et eller annet. I og for seg en fordel at jeg sjelden har norsk godteri tilgjengelig.

Gjest overlord
Skrevet
Kan si meg helt enig i det, men jeg vil si at det kun er i Norge man finner spiselig godteri (herunder vingummi og sjokolade, potetgull er spiselig i andre land også - faktisk bedre) - og at jeg ellers i verden (virkelig) kun bare finner ting jeg kan stappe i kjeften hvis jeg er i nød og sårt trenger et eller annet. I og for seg en fordel at jeg sjelden har norsk godteri tilgjengelig.

Aha. Visste ikke at du befant deg i utlendighet. Da forstår jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...