Gå til innhold

Soving og små babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten luring, som bare vil sove på meg. Han er 2 mndr. Ville dere presset han inn i søvnmønster der han legges for seg selv i egen seng, også gått opp og ned hvert 30 min samt og sitte der lenge og forsøke å få han til å sovne selv? Eller bare vente og se an om det kommer av seg selv og ta jobben evnt ved tre-fire mndrs alder. Nå sover han i mitt fang, ofte til puppen, frem til jeg legger meg ca 22.30. Da våkner han som regel til, og ammes i søvn. Sovner da ca 23.30. Jeg forsøker legge han i bag eller på sofaen noen ganger, men da våkner han. En sjelden gang kan han sove 20- 30 min alene. På brystet kan han sove en time i strekk, noen ganger lengre. Det er mye det samme på dagen, men da er det bæresjal istf mitt fang. Men vi øver på sove for seg selv, og det funker i vogn så lenge den triller, og enkelte ganger i bagen ved å løfte og gynge bagen når han våkner til etter ca 30 min.

Eldste begynner å reagere på at babyen får være oppe, og at han får ligge i senga med mamma (pappaen sover på eget rom). Eldste hadde likt "søvnmønster", men han forsøkte vi legge i eget rom fra 10 uker. Jeg husker det som veldig styrete, og at vi fløy opp og ned hver halve time i mange uker. Denne gutten tar heller ikke smokk, så det eneste som roer han ordentlig er pupp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter på denne...

Skrevet

Babyen er fortsatt veldig liten og ville ikke forstått hvorfor du "presser" han til å sove alene. Min hadde et voldsomt nærhetsbehov og jeg samsov i ca 3-4 mnd. Noen ganger i senga eller på sofaen med tuppa oppe på brystet. Husker jeg stresset veldig med det og så for meg en 1 åring som skulle ligge oppå meg til slutt ;) De venner seg mer og mer til å sove uten mamman i umiddelbar nærhet, må bare gi det litt tid. På dagtid kan du jo legge babyen i vogna/vugga og på kvelden/natt i senga med dere. Det går seg som regel til ;) Etterhvert vil babyen ikke sove like godt oppå eller med deg og da er det på tide å sove for seg selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...