Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Jeg har en liten luring, som bare vil sove på meg. Han er 2 mndr. Ville dere presset han inn i søvnmønster der han legges for seg selv i egen seng, også gått opp og ned hvert 30 min samt og sitte der lenge og forsøke å få han til å sovne selv? Eller bare vente og se an om det kommer av seg selv og ta jobben evnt ved tre-fire mndrs alder. Nå sover han i mitt fang, ofte til puppen, frem til jeg legger meg ca 22.30. Da våkner han som regel til, og ammes i søvn. Sovner da ca 23.30. Jeg forsøker legge han i bag eller på sofaen noen ganger, men da våkner han. En sjelden gang kan han sove 20- 30 min alene. På brystet kan han sove en time i strekk, noen ganger lengre. Det er mye det samme på dagen, men da er det bæresjal istf mitt fang. Men vi øver på sove for seg selv, og det funker i vogn så lenge den triller, og enkelte ganger i bagen ved å løfte og gynge bagen når han våkner til etter ca 30 min. Eldste begynner å reagere på at babyen får være oppe, og at han får ligge i senga med mamma (pappaen sover på eget rom). Eldste hadde likt "søvnmønster", men han forsøkte vi legge i eget rom fra 10 uker. Jeg husker det som veldig styrete, og at vi fløy opp og ned hver halve time i mange uker. Denne gutten tar heller ikke smokk, så det eneste som roer han ordentlig er pupp..
C.L.H85 Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Babyen er fortsatt veldig liten og ville ikke forstått hvorfor du "presser" han til å sove alene. Min hadde et voldsomt nærhetsbehov og jeg samsov i ca 3-4 mnd. Noen ganger i senga eller på sofaen med tuppa oppe på brystet. Husker jeg stresset veldig med det og så for meg en 1 åring som skulle ligge oppå meg til slutt De venner seg mer og mer til å sove uten mamman i umiddelbar nærhet, må bare gi det litt tid. På dagtid kan du jo legge babyen i vogna/vugga og på kvelden/natt i senga med dere. Det går seg som regel til Etterhvert vil babyen ikke sove like godt oppå eller med deg og da er det på tide å sove for seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå