Gå til innhold

Hvilken uke startet kvalmen?


Lola2016

Anbefalte innlegg

Til dere som er kvalme:

 

Når startet kvalmen? Har det gått over eller eventuelt hvilke uke sluttet kvalmen?

 

Er i uke 6+4 og var veldig dårlig med nummer 1.

Da tror jeg at jeg ble kvalm i uke 6. Eller var det 7...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann ble jeg dårlig allerede i uke 4/5, 45 timer etter positiv test. Det holdt på til 18 fullgåtte uker.

 

Nå begynte det 7+2, og er ganske uggen fortsatt. Ikke konstant kvalm, men mye uvel og lite energi. Er 18+1 i dag. Hååååper det slipper denne uka, går fortsatt på medisiner. ;)

 

 

(Jeg har hyperemesis, og hadde det sist også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte i når eg va 6+2 ca og holder på ennå og er nå 10 veker :) rekne med det vil holde på i någen veker ennå så en får gjer det besta utav det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm 4-5 dager etter el sist . hadde det litt over en uke før jeg fikk positiv test. så den kan komme veldig tidlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kvalm mellum 6 og 7 uke. har ikke kommet så langt enda, er snart 8 uker, men fyflate så kjedelig det er å ikke få i seg nesten noe mat. å bare kaste opp. håper virkelig ikke det varer til 16-17 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm mellum 6 og 7 uke. har ikke kommet så langt enda, er snart 8 uker, men fyflate så kjedelig det er å ikke få i seg nesten noe mat. å bare kaste opp. håper virkelig ikke det varer til 16-17 uker..

 

jeg ble kvalm allerede i uke 5 og blir bare værre, er i uke 6 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen jeg var 5 uker på vei.. nå er jeg 18 fullgåtte uker i dag og fortsatt like kvalm :(

 

Enebarn sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å bli kvalm jeg da! Høres rart ut, men har abort 2 ganger på rad uten å være kvalm.

Første svangerskap endte godt og da var jeg kvalm fra uke 7-18,

Var bare så sint på den kvalmen. Nå savner jeg den.

Et tegn som sier at alt er ok, liksom;)

"jo kvalmere, jo friskere barn" er det noe som sier;)

 

Prøv å godta det og ikke stress! Spis jevnlig og få nok søvn:)

Enebarn? Det sa jeg og da jeg spydde daglig! Nå har jeg forandret mening;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneS

Begynte ca 6 uker på vei og nå er jeg 9 uker og det er verre enn noen gang... Så dessverre ikke positive nyheter herifra ;) Men alle er forskjellige så hos deg kan det bli kortvarig eller ingen kvalme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet og ventet på kvalmen jeg.

Er i uke 28 nå, og ikle vært kvalm en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble kvalm i uke 5 første gangen jeg var gravid - helt til det plutselig sa stopp i uke 7, da forsvant kvalmen i løpet av minutter. Det var samtidig som det døde nedi der. De tre neste gangene rakk jeg aldri å bli kvalm, så jeg venter og venter og VENTER på kvalmen nå...... 4+5 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet jeg skulle være en av de som slapp kvalmen, men i uke 4/5 slo den til! Er midt i uke 6 nå og har erfart at ingen av rådene mot kvalme har noen særlig effekt. Kan bare håpe på at den gir seg tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk råd om å kjøpe ingefærte, rakk aldri å teste om den funka, men har smakt på den i ettertid.... Jeg vil vel kanskje ikke si at jeg anbefaler den... men kanskje ingefærbrus? om du liker det :) seaband funker definitivt IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 6 med første. Med nr. To fikk jeg kvalme forvarsel 5 dager etter befruktning, og så begynte jeg å kaste opp i uke 6/7 tror jeg. Nå er jeg 4+5 og er konstant kvalm .. Nå venter jeg bare på spyinga;p varte i 3 mnd med daglig oppkast. Spesielt morgen. Men med første jobbet jeg mye og var veldig sliten og da kastet jeg opp mye på ettermiddagen og. Pass på å hvile mye og har noe kjeks på lur.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt kvalm på kveldene allerede fra innsett av egg. Skyldte på progesterontilskuddet. Fra uke 8 synes jeg kvalmen ble værre. Har heldigvis bare kastet opp en gang, men brekker meg flere ganger hver dag. Er i uke 11 nå, så det avtar nok snart. I mellomtiden har jeg knekkebrød og kjeks-lager i kontorskuffen, og jeg spiser masse dundersalt :)

 

(Selv om jeg mente jeg skulle ta i mot kvalmen med et smil bare jeg ble gravid, så er jeg visst ikke like tolerant ovenfor den som jeg hadde tenkt. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har vært kvalm i ei uke nå, 6+3. Forrige gang var jeg sykemeldt i 5 uker med hyperemesis og husker jeg var dårlig og kasta opp på jobb i ca 3-4 uker etter det! Så det virker lovende ;) har ikke like mange kilo å ta av denne gangen som sist kom at jeg er 8 kg mindre nå enn da jeg sist ble gravid, så håper jeg slipper vektnedgangen.!

 

Har fortalt det på jobb og det hjelper litt, da kan jeg sende noen andre hvis jeg må ut på lageret for å hente noe. f.eks et er ett stykke å gå og siden jeg jobber i en bedrift som produserer mat/ drikkevarer så lukter det voldsomt der nede. Inke særlig heldi for meg som reagerer kraftig på lukter ;)

 

Men hey, det går vel over... Etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg begynte det i uke 4, men skikkelig uggen og ikke i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei alle sammen, tips til dere : wild yam tabletter fungerer mot kvalme og murringer 🙂 og mot sa /ma / abort! Sjekk det ut på nettet. Har blitt brukt til dette i hundrevis av år! 🙂 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...